eur:
401.37
usd:
365.71
bux:
73411.75
2024. október 5. szombat Aurél
Sérült kisiklott villamos Debrecenben, a Piac utca és a Kossuth utca kereszteződésében, ahol a jármű összeütközött egy autóbusszal 2018. június 6-án. A balesetben tizenketten megsérültek.
Nyitókép: Czeglédi Zsolt

Debreceni baleset: óriásit mentett a buszsofőr

Egyelőre csak az biztos, vagy a villamos, vagy a busz vezetője hibázott a szerdai, debreceni balesetben. A szakértők abban már egyetértenek, hogy a buszsofőr óriási lélekjelenléttel mentette meg a járművét a felborulástól.

Egyelőre csak feltételezések vannak arról, hogy ki hibázott a szerda kora este Debrecen belvárosában történt villamos-autóbusz baleset során. A hivatalos vizsgálatok várhatóan egy hónapon belül vezetnek majd eredményre.

Miklós István, a Debreceni Közlekedési Vállalat (DKV) forgalmi igazgatója a haon.hu-nak elmondta: egyelőre annyi biztos, hogy kicsivel fél 6 előtt, a Kossuth tér felől a Nagyállomás felé haladó 1-es villamos és a Széchenyi utcán a Kossuth utca felé közlekedő 25-ös autóbusz ütközött össze, melynek nyomán tizenhárman sérültek meg, ketten súlyosan.

Mindkét jármű nagyjából félig volt tele. A buszon sérültek meg többen és komolyabban. A villamos kisiklott, leugrott a sínekről, a fém kerekek alaposan belemarták magukat az aszfaltba. A vezető előtti szélvédő hálósra tört, beszakadt. A jármű jobb eleje nagyon összetört. A szóló busz bal hátsó része roncsolódott, az ottani ablakok kitörtek.

Külső és belső szakértők egyaránt vizsgálják, hogy a villamos hamarabb indult-e el a megállóból, mint ahogy megkapta a szabad jelzést, illetve az autóbusz a sárga, vagy az éppen pirosra váltott lámpán haladt-e át az ütközés előtt.

"Azt el kell ismerni, hogy vagy az egyik, vagy a másik járművezető hibázott"

– jelentette ki a forgalmi igazgató.

A baleset során a villamos vezetője könnyű sérülést, bordazúzódást szenvedett, a buszvezetőnek nem esett baja. A villamos vezetője 2002 óta dolgozik a DKV-nál, vagyis igencsak rutinos. A buszvezető több mint egy éve áll a közlekedési cég alkalmazásában, előtte kamionos volt. A baleset után megfújatták velük az alkoholszondát. Rosszullétre egyikük sem panaszkodott. A kötelező pihenőidőt mindketten letöltötték, és a baleset pillanatában nagyjából a műszakjuk közepén tartottak.

"A hatósági szakértők szerint az autóbusz vezetője különös lélekjelenlétről tett tanúbizonyságot, mert ha vezetéstechnikailag nem így reagálja le a helyzetet, akkor nagyobb tragédia is történhetett volna…

Olyan kormánymozdulatokat végzett, amelyekkel elkerülte a busz felborulását"

– fogalmazott Miklós István.

Az eddigi vizsgálatok alapján sem a villamos, sem a busz nem lépte túl a sebességhatárt. A villamos éppen csak elindult a megállóból – pár métert tett meg –, ennyi idő alatt nem gyorsulhatott fel nagyon.

Miklós István szerint a kár mértékét még nehéz megmondani, az biztos, hogy mindkét járműben jelentős, több milliós kár keletkezett.

Címlapról ajánljuk
Pazarlás, élelmiszerválság, éhezés – mit tehetünk, hogyan előzhetjük meg?

Pazarlás, élelmiszerválság, éhezés – mit tehetünk, hogyan előzhetjük meg?

A megtermelt élelmiszerek több mint harminc százaléka a szemetesbe kerül, miközben napjainkban már a fejlett országok szegényebb polgárai is kénytelenek lejjebb adni fogyasztásuk mennyiségéből vagy minőségéből – mondta az InfoRádióban az Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézet ügyvezetője. Dexler Dóra figyelmeztetett: nem jó az sem, ha csak a spórolásra gondolunk, mert a legolcsóbb élelmiszer nem feltétlenül a legjobb minőségű.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.07. hétfő, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
Magyarországot megállítja egy betonfal

Magyarországot megállítja egy betonfal

Az elmúlt évtizedben Magyarországon jelentősen nőtt a foglalkoztatottak száma, azonban a demográfiai változások egyre nagyobb kihívásokat jelentenek a munkaerőpiac számára a jegybank friss elemzése szerint. A népességcsökkenés és a társadalom idősödése miatt a munkaerő-tartalékok szűkülnek, ami a foglalkoztatási növekedés korlátait jelzi. A következő években már nagyon nehéz lesz növelni a foglalkoztatást, miután a népességfogyás meg fogja haladni az előző másfél évtized átlagát.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×