Egyelőre csak feltételezések vannak arról, hogy ki hibázott a szerda kora este Debrecen belvárosában történt villamos-autóbusz baleset során. A hivatalos vizsgálatok várhatóan egy hónapon belül vezetnek majd eredményre.
Miklós István, a Debreceni Közlekedési Vállalat (DKV) forgalmi igazgatója a haon.hu-nak elmondta: egyelőre annyi biztos, hogy kicsivel fél 6 előtt, a Kossuth tér felől a Nagyállomás felé haladó 1-es villamos és a Széchenyi utcán a Kossuth utca felé közlekedő 25-ös autóbusz ütközött össze, melynek nyomán tizenhárman sérültek meg, ketten súlyosan.
Mindkét jármű nagyjából félig volt tele. A buszon sérültek meg többen és komolyabban. A villamos kisiklott, leugrott a sínekről, a fém kerekek alaposan belemarták magukat az aszfaltba. A vezető előtti szélvédő hálósra tört, beszakadt. A jármű jobb eleje nagyon összetört. A szóló busz bal hátsó része roncsolódott, az ottani ablakok kitörtek.
Külső és belső szakértők egyaránt vizsgálják, hogy a villamos hamarabb indult-e el a megállóból, mint ahogy megkapta a szabad jelzést, illetve az autóbusz a sárga, vagy az éppen pirosra váltott lámpán haladt-e át az ütközés előtt.
"Azt el kell ismerni, hogy vagy az egyik, vagy a másik járművezető hibázott"
– jelentette ki a forgalmi igazgató.
A baleset során a villamos vezetője könnyű sérülést, bordazúzódást szenvedett, a buszvezetőnek nem esett baja. A villamos vezetője 2002 óta dolgozik a DKV-nál, vagyis igencsak rutinos. A buszvezető több mint egy éve áll a közlekedési cég alkalmazásában, előtte kamionos volt. A baleset után megfújatták velük az alkoholszondát. Rosszullétre egyikük sem panaszkodott. A kötelező pihenőidőt mindketten letöltötték, és a baleset pillanatában nagyjából a műszakjuk közepén tartottak.
"A hatósági szakértők szerint az autóbusz vezetője különös lélekjelenlétről tett tanúbizonyságot, mert ha vezetéstechnikailag nem így reagálja le a helyzetet, akkor nagyobb tragédia is történhetett volna…
Olyan kormánymozdulatokat végzett, amelyekkel elkerülte a busz felborulását"
– fogalmazott Miklós István.
Az eddigi vizsgálatok alapján sem a villamos, sem a busz nem lépte túl a sebességhatárt. A villamos éppen csak elindult a megállóból – pár métert tett meg –, ennyi idő alatt nem gyorsulhatott fel nagyon.
Miklós István szerint a kár mértékét még nehéz megmondani, az biztos, hogy mindkét járműben jelentős, több milliós kár keletkezett.