eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Egy rendőrautó fedélzeti videokamerája rögzít egy igazoltatást Csongrádon 2014. január 27-én. Az érintett önkormányzatok támogatásával az intézkedéseket rögzítő kamerákat szereltek a Csongrádi Rendőrkapitányság szolgálati járműveibe.
Nyitókép: Kelemen Zoltán Gergely

Észrevehetetlenül is traffipaxoznak a rendőrök

Több mint egy hónapja civil autókkal is dolgoznak a rendőrök az utakon - mondta az InfoRádiónak az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője. Óberling József hozzátette: ezzel a mérési módszerrel a két jármű közötti sebességkülönbséget mérik.

Az elmúlt években a közlekedésbiztonsági helyzet nem javult itthon, ezért a rendőrség visszatért régi módszeréhez, hogy jelzés nélküli gépkocsival is ellenőrzi a közúti forgalmat, ahol többek között sebességet is mér - mondta Óberling József, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője.

"Valamilyen beavatkozást kellett tennünk, és arra gondoltunk, hogy ez az ellenőrzési módszer - amelyet Európa- és világszerte ötvöznek a »látható rendőrség« módszerrel - itthon is beválik" - mondta a főosztályvezető.

Bárhol megjelenhetnek a civil rendőrautók

Óberling József hozzátette: lézeres sebességmérő műszereket újítottak fel, és menet közbeni mérésre hitelesíttették őket. Azokat mérik, akik a rendőrautót megelőzik a járműsorban.

"A két jármű közötti sebességkülönbséget tudjuk mérni, és ily módon a másik jármű sebességét számítani,

tehát nem kell ahhoz a gyorshajtó tempóját felvenni, hogy a sebességét mérni és dokumentálni tudjuk" - hangsúlyozta Óberling József.

Büntetés

Fontos, hogy az ellenőrzési módszer alkalmazása esetén nem merülhet fel a jármű üzembentartójának objektív felelőssége, mert ezek az eszközök nincsenek bekötve a rendőrség informatikai rendszerébe. Eljárás csak abban az esetben indul, ha a járművet megállítják, és azonosítják a vezetőt – mondta az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője.

"Az a jellemző, hogy közigazgatási bírságokat szabunk ki, mert oly mértékű a sebességtúllépés mértéke, sőt előéleti pont is jár ehhez a jogsértéshez.

Azt gondoljuk, hogy ez egy jó figyelmeztetés a notórius gyorshajtóknak arra, hogy több ilyen eset után akár a vezetői engedély visszavonására is sor kerülhet"

- tette hozzá.

A fix kameráknál lassító gyorshajtók ellen vetik be

Óberling József hangsúlyozta: az elmúlt hónapok tapasztalatai azt mutatják, hogy a forgalomban a mai napig részt vesznek olyan járművezetők, akik semmibe veszik a közlekedés biztonságát, percről percre kockáztatják a saját és mások életét is.

A tisztességes többség ezzel nem ért egyet, és joggal várja el a rendőrségtől, hogy fellépjen ellene.

"A fix telepítésű kameráinkkal és a mozgatható eszközeinkkel eddig azt tapasztaltuk, hogy az ilyen eszközök környezetében a járművek jellemzően betartják a megengedett sebességet, de a két mérőpont között jelentősen túllépik" - említette a szakember.

Több internetes portál is arról számolt be, hogy az elfogó autók gyakran leszorítják az útról a gyorshajtókat, és megbüntetik őket. Óberling József az állításokra reagálva elmondta, mivel a két jármű közötti sebességet mérik, ezért nem kell a sebességet túllépve közlekedni a rendőrautóknak. Amikor pedig a gyorshajtó jármű után erednek, akkor már nem a sebességét mérik, hanem meg akarják állítani, hogy "a jármű vezetőjével személyes kontaktust teremtsenek".

"A jármű üldözése, leszorítása, nagyobb sebességre való ösztönzése a rendőri állomány számára kifejezetten tilos, hiszen az elvünk az, hogy a közlekedés biztonságát növeljük,

nem pedig különféle közlekedésbiztonsági kockázatot teremtsünk - mondta. Hozzátette: azt a módszert is szokták alkalmazni, hogy a "civil" mérőautó előtt valamennyivel egy megkülönböztető jelzésekkel felszerelt rendőrségi autó vagy motor halad, és szükség esetén az "veszi ki a forgalomból" a gyorshajtót.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×