Infostart.hu
eur:
396.24
usd:
341.32
bux:
106091.94
2025. augusztus 22. péntek Menyhért, Mirjam

Palvin Barbara mindenkit lekörözött - így instázik a magyar

Az Instagramot használók háromnegyede naponta ránéz a hírfolyamára, de egyre ritkábban töltünk fel tartalmat, és jobban meggondoljuk, publikussá tesszük-e profilunkat. Az aktuális magyar Instagram-használati trendeket egy online felmérés alapján immár harmadik alkalommal összesítették.

A fiatal felnőtt nők körében a legnépszerűbb az Instagram Magyarországon

Az Instagram saját adatai szerint több a női felhasználó a magyarok között: 940 ezer a nők és 800 ezer a férfiak száma. A korosztályi eloszlást tekintve a legtöbb Instagram-használó Magyarországon a felmérés szerint jelenleg a 25-44 évesek köréből kerül ki: 750 ezren tartoznak ide, de alig marad le a 13-24 évesek csoportja 740 ezer fővel.

A legnépszerűbbek celebek

A márkák, ismert emberek kikerülhetetlen tényezővé váltak a magyar Instagram térképén, a válaszadók fele követ legalább egy magyar hírességet. Óriási nemzetközi népszerűsége miatt Palvin Barbara magasan vezet a magyar hírességek között a követők számát tekintve (7,8 millió). A magyar férfiak közül az Instán Istenes Bence (366.000) és a YouTube-sztár Dancsó Péter (265.000) a legnépszerűbbek.

A celebek mellett a márkák is egyre népszerűbbek Instagramon

A márkák számára az Instagram kiemelten fontos kommunikációs eszközzé vált az elmúlt években. Ezt jól mutatja az is, hogy mára a felmérésben részt vevő magyar instázók majdnem fele (49%) követ valamilyen márka- vagy céges profilt is. A válaszadók közel 60%-a szerint egy márka Instagram-oldala is lehet olyan érdekes, mint egy személyé, 70% konkrétan rákeres egy adott márkára vagy cégre. Ugyanakkor 85% rányomott már legalább egyszer az unfollow gombra, ha nem tetszett neki, amit látott.

Havonta töltünk fel, de naponta nézünk rá

Bár a válaszadók háromnegyede naponta többször is megnézi az Instát, egyre ritkábban posztolnak: az elmúlt három évben fokozatosan csökkent a feltöltések gyakorisága, és a legtöbben már csak havonta osztanak meg képet vagy videót. A 13-24 év közöttiek még mindig a legaktívabbak, illetve a nők gyakrabban posztolnak az Instagramra: minden harmadik nő hetente, a 45 év felettiek 13%-a pedig naponta.

Sikeres a Stories funkció

A 2016-ban bevezetett Stories lényege, hogy a felhasználók úgy is megoszthatnak tartalmakat, hogy azok 24 óráig láthatóak csak a követők számára. A funkciót a magyar instagramozók is előszeretettel használják, és nemcsak feltölteni szeretik a Stories tartalmakat, de nézegetni is.

#hashtag: kevesebb a magyar szó

A különösen az Instagram elterjedése óta népszerű címkézés, a hashtagek használata csökkent, a magyarok 27%-a a kutatás szerint egyáltalán nem használja, akik viszont igen, egyre kevésbé írnak magyar szavakat a # jel után.

Címlapról ajánljuk

Komoly fejtörést okoz Németországnak, hogyan támogassa tovább Ukrajnát

Az orosz és az ukrán elnök kétoldalú, majd az amerikai elnökkel "kibővített" esetleges háromoldalú csúcstalálkozójára egyaránt sor kerülhet az elkövetkező hetek diplomáciai naptára szerint. A tét valójában a béke megteremtése az Oroszország által több mint három és fél éve ostromlott Ukrajnában. Német reagálások szerint azonban az elmúlt 48 órában megszaporodtak a kérdőjelek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.08.22. péntek, 18:00
Balatoni Katalin
miniszterelnöki biztos
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×