A tanúgondozás legfontosabb feladata és célkitűzése az, hogy
az ügyfeleik jogtudatosabbak legyenek, és tisztában legyenek jogaikkal, és kötelezettségeikkel.
"Ha az ügyfelek tudják, hogy milyen jogaik és kötelezetségeik vannak, akkor hosszú távon csökken a tanúktól érkező beadványok száma, és a bíróságok erőforrásaiban is megtakarítások jelentkezhetnek" - mondta Porkoláb Erika, az Országos Bírósági Hivatal tanúgondozási és áldozatvédelmi programjának országos felelőse az InfoRádióban.
Milyen témákban segíthetnek?
Hozzátette azt is, hogy a vallomás megtétele, és a megjelenés elősegítése érdekében adnak tájékoztatást, tehát ha valaki nem tud valamiért megjelenni, akkor segítenek abban, hogy hogyan mentheti ki magát.
"Tájékoztatjuk arról, hogy a költségtérítés milyen formáira tarthat igényt, praktikus információkat adunk a bíróságra való eljutásról, de a vallomástétel megtagadásának lehetőségeiről is szót tudunk ejteni.
Ha hozzátartozóra kellene vallomást tennie, akkor megkérdezheti a tanú, hogy ebben az esetben kell-e vallomást tennie, de van egy nagyon fontos korlátja a tanúgondozói tájékoztatásnak:
az ügy érdemére vonatkozóan semmiféle tájékoztatás nem adható"
- hangsúlyozta a program országos felelőse.
Bővebben a témáról az InfoRádió Paragrafus című magazinjának május 3-i adásában hallhattak. A beszélgetést online újrahallgathatják a honlapunkon a Magazinok oldalon.