Infostart.hu
eur:
398.91
usd:
339.35
bux:
100310.98
2025. július 22. kedd Magdolna
Tarlós István főpolgármester (j) és Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója (b) a Fővárosi Közgyűlés ülésének kezdete előtt a Városháza dísztermében 2018. április 25-én.
Nyitókép: Koszticsák Szilárd

Tarlós István: nem a város érdeke volt a taxidíj emelése

A Dózsa György úti metrómegállóba a felújítás után épülhet be az akadálymentesítést jelentő ferdelift, míg a 3-as metró déli szakaszán két megállót 2023-ig akadálymentesítenek a mozgáskorlátozottak kérésének megfelelően - mondta Tarlós István főpolgármester az M1-en.

Nem könnyű a taxisok és a társadalom, valamint a taxisok és a kormány, a főváros kapcsolata – mondta az M1 műsorában Tarlós István főpolgármester. Kifejtette: mindig igyekeznek konszenzust teremteni, de a taxisok között sincs összhang. A taxisok és fuvarszervezők között is van ellentét, a másik probléma pedig az, hogy nem lehet tudni, hogy akik a taxisokat képviselik, azok valóban legitim módon teszik-e ezt. A rendelet módosításáról egy konstruktív csoporttal tárgyaltak, de ahogy az előterjesztés nyilvánosságra került, megjelent egy másik társaság, amely szinte kikérte magának a módosítást – tette hozzá.

A városvezető szerint a taxisok több mint 80 százaléka elégedett a mostani módosításokkal, a díjemeléssel. Kiemelte: nem a város érdeke volt a díjemelés. Ha a lakosság drágának találja a taxizást nyártól, akkor kevesebben szállnak be az autókba, alternatívát pedig a tömegközlekedés jelenthet – vélekedett.

A jelenlegi 450 forintos alapdíj 700 forintra emelkedik, a kilométerdíj 280-ról 300 forintra, a percenkénti várakozási díj pedig 70-ről 75 forintra nő júliustól. Tarlós István hozzátette: a jövőbeni tapasztalatok alapján nem zárkóznak el a korrekció lehetőségétől sem.

A főpolgármester beszélt a Lánchíd felújításáról is. Úgy fogalmazott:

a híd felújítása halaszthatatlan.

A munkák 16,4 milliárd forintba kerülnek, várhatóan idén szeptemberben indul a kivitelezés, és 2021 júniusáig tart.

Tarlós István a 3-as metró akadálymentesítéséről azt mondta: a 20 állomásból 12-t az eredeti terveknek megfelelően liftek beszerelésével újítanak fel, hat állomásnál pedig ferde liftekkel akadálymentesítenek. A Pöttyös utcai és Ecseri úti állomáson lesz ideiglenes megoldás, úgynevezett korlátliftekkel, és az önkormányzat vállalta, hogy 2023-ig a mozgáskorlátozottak számára is megfelelő teljes körű megoldást valósítja meg – fejtette ki.

A Dózsa György úti metrómegálló felújítása már olyan stádiumban van, hogy oda utólag szerelik be a ferde felvonót – tette hozzá Tarlós István.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Faragó Tamás: most már a spanyol válogatott is félhet a magyaroktól

Faragó Tamás: most már a spanyol válogatott is félhet a magyaroktól

A kreativitásával tudta megnyerni a Szerbia elleni világbajnoki elődöntőt a férfi vízilabda-válogatott – mondta az InfoRádióban Faragó Tamás. A Nemzet Sportolója szerint Varga Zsolt együttese most olyan lendületben van, hogy megnyeri a csütörtöki finálét is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.23. szerda, 18:00
Hegyi Zsolt
a MÁV-csoport vezérigazgatója
Reagált a kormánybiztos: nem halasztja el a BYD a szegedi gyártás indítását

Reagált a kormánybiztos: nem halasztja el a BYD a szegedi gyártás indítását

Az első európai autógyárát Szegeden építő BYD kitart Magyarország mellett, és nem változtatta meg a beruházás megvalósításáról és a termelés felfuttatásáról készített terveit - közölte Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója kedden az MTI-nek küldött közleményében. Joó a közösségi oldalán sajtóhírekre reagálva "fake news"-nak nevezte, hogy a BYD elhalasztja a szegedi gyár elindítását, és a magyarországi helyett a törökországi üzemben futtatja fel a termelést.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×