Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.54
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Komoly dugó van a Dózsa György úton

Hónapokig 30 perces dugókban állhatnak az alternatív metrópótló járatok utasai, miután távhővezetékek építése miatt sávkorlátozások vannak érvényben a Dózsa György úton - vélekedett a Közlekedő Tömeg Egyesület alelnöke.

Kelemen Tamás, a Közlekedő Tömeg Egyesület alelnöke az InfoRádiónak elmondta, hogy a Dózsa György úton a Kispest-Angyalföld stratégiai távhővezetékek építése miatt lezártak több sávot mindkét irányban.

"Jellemzően két-két sáv van lezárva, de akad olyan is pont is, ahol indokolatlanul másfél sáv szélességűre szűkül az út, ennek következtében óriási dugók vannak ezen az útvonalon"

- mondta Kelemen Tamás. Hozzáfűzte, hogy egyértelműen látszik, hogy nem vették figyelembe az utasok érdekeit akkor, amikor kialakították a forgalmi rendet, a közösségi közlekedés járművei akár 20-30 perces késésekkel közlekedhetnek.

"Az építkezés jelen tudásunk szerint több hónapig, legalább a nyár végéig fog tartani,

egészen addig ezek a dugók hatással lesznek azokra a járatokra is, amelyeket a BKK ajánl a hármas metró lezárása idején: ezek a 20E, 30-as buszok, amelyek a reggeli csúcsidőben csaknem háromezer embernek adnak lehetőséget arra, hogy alternatív útvonalat válasszanak.

Ezek a járatok lényegében használhatatlanok voltak, és 15-20 perces késéssel közlekedtek"

- tette hozzá Kelemen Tamás.

A Közlekedő Tömeg alelnöke szerint a Budapest Közút nem vette figyelembe a közösségi közlekedést, a BKK pedig nem volt képes érdemben kiállni az utasok érdekeiért. Mindennek az lett az eredménye, hogy a buszok most 20-30-40 perces dugókban állnak.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×