eur:
410.54
usd:
391.8
bux:
79733.48
2024. november 25. hétfő Katalin
Összetört motorkerékpár és autó Budapest XVII. kerületében a Pesti út és a Kis utca kereszteződésében, ahol a motor a személyautóval karambolozott. A motor vezetője és utasa az ütközéskor a járműről lerepült. A fiatal férfit és nőt súlyos, életveszélyes sérülésekkel szállították a mentők kórházba.
Nyitókép: Lakatos Péter

Mindent megváltoztathat, ha példát mutatnak a motorosok

A motorosoknak példát kell mutatniuk a közlekedésben - véli a Motoros Érdekképviseleti Egyesület elnöke. Csapó Zoltán Zsolt hozzátette, az autósok és a motorosok másképp látják a forgalmat. A rendőrség kényes helyzetekre is felhívta a figyelmet.

A tavaszi jó időben egyre többen pattannak motorra, ám nem árt észben tartani, hogy ilyenkor több hónapos kihagyás állhat egy motoros mögött. Ezért a szokásosnál is óvatosabban kell közlekedni.

Csapó Zoltán Zsolt, a Motoros Érdekképviseleti Egyesület elnöke elmondta, hogy motor sokkal kiszolgáltatottabb közlekedési eszköz, mint egy autó, hiszen nincs a motor körül kaszni, fém borítás, ami az autókban ülőket megvédi. "Tehát mindig mi húzzuk a rövidebbet" - fejtette ki az egyesület elnöke.

"A defenzív vezetés - a baleset elkerülése, és annak megelőzése - ma már elterjedt a motorosok gondolkodásában.

Ennek a használatával előre lehet látni bizonyos eseményeket, előre lehet gondolkodni, és ezáltal elkerülhetőek a balesetek" - mondta Csapó Zoltán Zsolt.

Az egyesület elnöke hangsúlyozta, hogy minden motorosnak fontos lenne részt vennie vezetéstechnikai tréningeken. Ezeken a tréningeken egy elzárt pályán biztonságosan tudnak végrehajtani olyan manővereket, amik akár veszélyesek is lehetnek.

"Ilyen például a vészfékezés, nagyobb sebességgel való kikerülés, amiket tudunk gyakorolni, és ilyenkor derül ki mindenki számára, hogy mik a határai"

- mondta Csapó Zoltán Zsolt.

Azt is hozzátette, hogy a tréningeken megszerzett tudással a veszélyes szituációkban a motorosok nem esnek pánikba, hanem a begyakorolt mozdulatsort használva azonnal reagálnak, ezzel megkímélve saját, vagy más közlekedők életét, biztonságát.

Csapó Zoltán szerint mivel a motorok dinamikusabbak, gyorsabbak, erősebbek a többi közlekedőhöz képest, ezért nekik kellene példát mutatniuk a közlekedőknek a többiekhez való hozzáállásunkkal.

"Ez a példamutatás fog megváltoztatni mindent, ez a jövő.

Bebizonyítottuk már, hogy nem véletlenül szolgáltunk rá sok esetben a nem túl pozitív hírnevünkre, és azt szeretnénk elérni, hogy ésszel, életszerű módon és biztonsággal megújulva tudjunk közlekedni" - summázta.

Az ORFK szerint több a motoros, de nincs több baleset

Évről-évre több a motoros, a balesetek száma azonban nem nő, hanem stagnál vagy csökken - mondta az InfoRádióban Berzai Zsolt, az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztály Balesetmegelőzési Osztályának kiemelt főreferense. Hozzátette azt is, hogy a tendencián még így is van mit javítani, hiszen

tavaly 42, idén pedig már 2 motoros vesztette életét az utakon.

Az autósoknak is meg kell szokniuk, hogy újra motorosok és kárékpárosok közlekednek körülöttük.

Kényes kérdések

A rendőr alezredes felhívta a figyelmet arra, hogy KRESZ szempontjából a

piros lámpánál a párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten, több sávban, azonos irányban mehet csak előre a motoros a gépjárművek között,

és ha nem alkalmas az út párhuhamos közlekedésre, abban az esetben nem.

Kétszer egysávos úton, például a budai alsó rakparton akkor előzhetnek a motorosok középen, ha ennek a feltételei adottak. Ha nem, például nem belátható az útszakasz vagy szemből érkeznek, akkor tilos középen előzni. Ha pedig álló gépkocsisorról van szó, akkor sem hajtható végre ilyen manőver.

Buszsávban kétkerekű motorkerékpárral és kétkerekű segédmotoros kerékpárral lehet közlekedni.

Egyirányú utcában pedig kerékpárúton csak biciklivel lehet szemben közlekedni, robogóval nem - sorolta Berzai Zsolt.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
„Helyettünk is hős” – Megnyílt a Puskás Múzeum

„Helyettünk is hős” – Megnyílt a Puskás Múzeum

"A magyar futball öröksége kötelez és muníciót is ad nekünk" – mondta a megnyitón Orbán Viktor miniszterelnök, Puskás Ferencet a magyar futballisták és minden 10-esek példaképének nevezve, akiről Czibor Zoltán azt mondta: "ha az Öcsi egyszer belerúgott a labdába, abból két gól lett".
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Az innovációs ökoszisztéma felrázása érdekében új vezetői posztot is bevet az NKFI Hivatal

Az innovációs ökoszisztéma felrázása érdekében új vezetői posztot is bevet az NKFI Hivatal

A Kutatási Kiválósági Tanácsban (KKT) október 1-jétől betöltött elnöki pozíciója mellett az innovációra és tudománypolitikára fordított hazai költségvetési források fő allokátorának számító Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFI Hivatal) tudományos társelnöki feladatkörét is ellátja Domokos Péter. Az NKFI Hivatal új vezetői pozíciójáról, illetve a két tisztség együttes betöltésének előnyeiről magát Domokos Pétert, illetve az NKFI Hivatal elnökét, Kiss Ádámot kérdeztük. A páros interjúból kiderül az is, hogy a Domokos Péter szerint miért volt szükség az OTKA átalakítására. A KKT elnöke arról is beszélt, hogy az első ízben meghirdetett Research Grant Hungary program keretében azon dolgoznak, hogy több neves külföldi és külföldön dolgozó kiemelkedő magyar kutatót csábítsanak Magyarországra, akik jövőre hazai intézményekkel közösen fognak kutatási projekteken dolgozni. Az NKFI Hivatal elnöke a K+F-ráfordítások kapcsán azt emelte ki, hogy szemléletválásra van szükség ahhoz, hogy a magyar gazdaság versenyképességét alapvetően befolyásoló kutatásfejlesztési és innovációs finanszírozás az 1-1,5% közötti GDP-arányos sávból a Budapesti Deklarációban is megfogalmazott 3%-os szintre emelkedjen, és hosszú távon, kiszámíthatóan ott is maradjon, vagy akár a fölé nőjön. Hivatala legfőbb feladatának a költségvetési forrásokból lebonyolított programok és projektek magas színvonalú minőségbiztosítását nevezte. A következő időszak legfontosabb céljának az innovációs szereplők minden eddiginél szorosabb összekapcsolását, valamint az egyetemeken, kutatóintézetekben elért kutatási eredmények szisztematikus felkarolását tekinti. Ezt a munkát támogathatja az eddig öt hazai egyetem mellett létrehozott technológiai transzfercégek (TTC-k) tevékenysége is. Kiss Ádám arról is beszámolt, hogy az NKFI Hivatal még idén meghirdeti a 15 milliárdos keretösszegű nagyvállalati innovációs programot.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×