Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Munkaerőhiány a metrót karbantartó szakembereknél

Nagy hiány van azokból a dízelmozdony-vezetőkből, akik a metró karbantartásáért is felelnek – mondta az InfoRádiónak a Metróért Egyesület elnöke. Hozzátette: a mozdonyok vezetése speciális szaktudást igényel, ezért a szakma nagyobb megbecsülést érdemelne. A 2-es metró vonalán múlt szerdán ütközött két szolgálati vonat.

Ez egy nem túl népszerű munkakör, így hosszabb ideje hiányszakmának számít – árulta el Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke. Az M3-as metró felújítása miatt most különösen nagy szükség lenne a mozdonyvezetők munkájára, hiszen üzemszünetben nagy mennyiségű áru-, építőanyag- és törmelékszállítás történik. Ráadásul ez egy speciális munkakör: a metrón kívül csupán a vasúttársaságoknál találhatók ilyen szakemberek.

Az elnök szerint a dolgozók motiválása legfőképp anyagi megbecsülés kérdése.

Hozzávetőleg egy tucatnyi dízelmozdony-vezető végez jelenleg karbantartó munkálatokat is a budapesti metróvonalakon – mondta a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének vezetője. Gulyás Attila az InfoRádiónak hozzátette: ha néhány ember kiesik, az nagy gondot okoz a munkaszervezésben.

Mivel kevesen vannak a dolgozók, ezért kizárólag túlórával pótolhatók, és valóban speciális munkakörről van szó – erősítette meg a szakszervezet vezetője. Ha a valaki a MÁV-nál szerzett is jogosítványt,

helyismereti vizsgákat kell tennie, ha ebben a munkakörben kíván dolgozni, így akár több hónap is lehet, míg munkába állhat

– tette hozzá. A mozdonyvezetők képzését a közlekedési vállalat végzi, a vizsgáztatásban pedig a szakhatóság is részt vesz.

Gulyás Attila kiemelte: jelenleg is van felvétel a BKV-nál erre a pozícióra. A cég különböző médiumokban hirdeti a betöltendő helyeit, de házon belül is lehetőséget biztosít az átképzésre. A BKV-nál, akárcsak a MÁV-nál munkaerőhiány van – hangsúlyozta a szakszervezeti vezető.

Ahhoz hogy ez megváltozzon, szerinte jelentős béremelésre lenne szükség, de erre a vállalat jelenleg képtelen

– tette hozzá.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×