Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás

Munkaerőhiány a metrót karbantartó szakembereknél

Nagy hiány van azokból a dízelmozdony-vezetőkből, akik a metró karbantartásáért is felelnek – mondta az InfoRádiónak a Metróért Egyesület elnöke. Hozzátette: a mozdonyok vezetése speciális szaktudást igényel, ezért a szakma nagyobb megbecsülést érdemelne. A 2-es metró vonalán múlt szerdán ütközött két szolgálati vonat.

Ez egy nem túl népszerű munkakör, így hosszabb ideje hiányszakmának számít – árulta el Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke. Az M3-as metró felújítása miatt most különösen nagy szükség lenne a mozdonyvezetők munkájára, hiszen üzemszünetben nagy mennyiségű áru-, építőanyag- és törmelékszállítás történik. Ráadásul ez egy speciális munkakör: a metrón kívül csupán a vasúttársaságoknál találhatók ilyen szakemberek.

Az elnök szerint a dolgozók motiválása legfőképp anyagi megbecsülés kérdése.

Hozzávetőleg egy tucatnyi dízelmozdony-vezető végez jelenleg karbantartó munkálatokat is a budapesti metróvonalakon – mondta a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének vezetője. Gulyás Attila az InfoRádiónak hozzátette: ha néhány ember kiesik, az nagy gondot okoz a munkaszervezésben.

Mivel kevesen vannak a dolgozók, ezért kizárólag túlórával pótolhatók, és valóban speciális munkakörről van szó – erősítette meg a szakszervezet vezetője. Ha a valaki a MÁV-nál szerzett is jogosítványt,

helyismereti vizsgákat kell tennie, ha ebben a munkakörben kíván dolgozni, így akár több hónap is lehet, míg munkába állhat

– tette hozzá. A mozdonyvezetők képzését a közlekedési vállalat végzi, a vizsgáztatásban pedig a szakhatóság is részt vesz.

Gulyás Attila kiemelte: jelenleg is van felvétel a BKV-nál erre a pozícióra. A cég különböző médiumokban hirdeti a betöltendő helyeit, de házon belül is lehetőséget biztosít az átképzésre. A BKV-nál, akárcsak a MÁV-nál munkaerőhiány van – hangsúlyozta a szakszervezeti vezető.

Ahhoz hogy ez megváltozzon, szerinte jelentős béremelésre lenne szükség, de erre a vállalat jelenleg képtelen

– tette hozzá.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Gálik Zoltán Ukrajna támogatásáról: egy rendkívül bonyolult szerződés aláírása várható

Gálik Zoltán Ukrajna támogatásáról: egy rendkívül bonyolult szerződés aláírása várható

Ukrajna várható pénzügyi igénye körülbelül 130 milliárd euró három év alatt, ebből az EU 24 tagországa egy közös hitellel 90 milliárdot állna – ennek mikéntjéről is beszélt a Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi docense. Gálik Zoltán erős szereplőnek látja az ügyben az EU-t. Téma volt még a műsorban a Mercosur-megállapodás ügye, valamint az unió 2028–2034-es költségvetésének több vitatott újdonsága, a V3-ak érdekérvényesítési pozíciója is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Vészjósló figyelmeztetés: visszafordíthatatlan folyamatok indultak el a Föld klímarendszerében

Vészjósló figyelmeztetés: visszafordíthatatlan folyamatok indultak el a Föld klímarendszerében

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig ezen fogalmakkal kapcsolatos folyamatok óriási hatással lehetnek az emberiségre. Egy olyan kritikus küszöböt képzeljünk el az éghajlati rendszerben, amelynek átlépése után egy nagyobb térségben hirtelen, visszafordíthatatlan és akár önmagát erősítő változások indulnak el: például megváltozik a monszun India térségében vagy leáll a Golf-áramlat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×