eur:
411.73
usd:
395.48
bux:
79551.8
2024. november 22. péntek Cecília

Tarlós István: érvényes népszavazás esetén sem kell lifteket építeni az M3-es metróhoz

Értelmetlen az M3-es metró akadálymentesítéséről szóló népszavazási kérdés – jelentette ki a főpolgármester. Tarlós István azt mondta: a kezdeményező ellenzéki pártok becsapják a választókat, mivel a Kúria is alátámasztja, hogy érvényes népszavazás esetén sem kell lifteket építeni. Hangsúlyozta, hogy kapcsolatban állnak az érintett szervezetekkel és a kormánnyal is.

„Az MSZP-s Horváth Csaba képviselő úr becsapja és félrevezeti a szavazókat” – mondta az InfoRádiónak a főpolgármester. A szocialista politikus állításával ellentétben ugyanis a népszavazási kérdésre adott igen válasz nem jelenti, hogy kötelező liftet építeni, ezt a Kúria végzéséből is kiolvasható – tette hozzá Tarlós István.

A dokumentum szerint ugyanis az akadálymentesítés egzakt fogalmát a jogszabályi rendelkezés nem definiálja, valamint a Kúria szerint a megvalósításnál adott a mérlegelés lehetősége a Fővárosi Közgyűlés számára – hívta fel a figyelmet a városvezető. Tehát rosszul tették fel a kérdést.

Az akadálymentesítésnek a lift építésén kívül más lehetőségei vannak. Tarlós István kijelentette: „a szocialista kezdeményezéstől teljesen függetlenül mi régóta – a kormány is, én is, mi is – dolgozunk azon, hogy a mozgássérültek a lehető leghasználhatóbb és legjobb megoldást kapják.” 

A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége ismét levélben kérte Orbán Viktor miniszterelnököt, hogy az állam támogassa a hármas metró teljes akadálymentesítését. Így okafogyottá válhatna az erről szóló népszavazás is.

Mivel a fogyatékos emberek ellátása Budapest központú, ezért még a vidékiek számára is elengedhetetlen, hogy a fővárosba utazzanak, és a közösségi közlekedést használják – mondta az InfoRádiónak Kovács Ágnes, a szövetség elnökével. „Ezért ez nem csak a Budapestiek gondja” – hangsúlyozta. Ezért gondolják úgy, hogy a magyar államnak az akadálymentesítés költségvetésének jelentős részét át kéne vállalnia. Egyedül így látják garantáltnak, hogy a projekt ideje alatt valósuljon ez meg, és nem beláthatatlan időn belül.

A szervezet elnöke nem tud a főváros és a kormány közti megállapodásról, csupán a sajtóból értesült arról, hogy – Lázár János nyilatkozata szerint – a fennmaradó állomások felét fedezné a kormány. A szövetség ezt a folyamatot szeretné felgyorsítani, és nyomást gyakorolni a mielőbbi döntés érdekében. Akár a népszavazás oka fogyottá is válhat, aminek a költségét fordíthatnák akadálymentesítésre – véli Kovács Ágnes.

Tarlós István szerint a népszavazási kezdeményezés csupán felhajtás, PR-akció. „Valakik némi elismerést remélnek attól, hogy egyébként teljesen ésszerűtlen dolgokat erőltetnek” – fogalmazott.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 22. 20:53
×
×
×
×