Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília

Miért adnak zöld rendszámot benzines járműveknek? - megküldték a választ

Elvileg csak a hibrid és elektromos autók kaphatnak zöld rendszámot, de fotóztak már olyan benzines autót, amin szintén ilyen rendszám volt.

Időről időre felbukkan a Facebookon egy-egy olyan fotó, amin egy olyan zöld rendszámmal ellátott autó szerepel, ami hivatalosan nem kaphatna ilyet. Ott volt például az a Toyota Auris, amit még 2017 augusztusában fotózott valaki, szintén zöld rendszámmal, ám az elektromos autókkal foglalkozó csoportban – ahol a kép is feltűnt – egyetértés mutatkozott abban, hogy nincs olyan Auris a piacon, amely teljes mértékben megfelelne – az ingyenes parkolást és adómentességet is biztosító – zöld rendszám követelményeinek.

A témában nemrég a jobbikos országgyűlési képviselő a Nemzetgazdasági Minisztérium miniszterének, Varga Mihálynak fel egy kérdést, amelyben arra volt kíváncsi,

Miért adnak zöld rendszámot benzines járműveknek?

A válasz Fónagy Jánostól, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkárától érkezett, aki emlékeztetett:

a hatályos jogszabályok alapján zöld forgalmi rendszámot kizárólag az úgynevezett hibrid és az elektromos meghajtású járművek kaphatnak.

Az államtitkár szerint

ennek módosítását sem a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, sem a Nemzetgazdasági Minisztérium nem tervezi.

Vagyis a jövőben a szabályozás nem fog változni, arra azonban továbbra sincs válasz, miért/hogyan kaphat zöld rendszámot egy nem hibrid vagy elektromos meghajtású autó - írja a hvg.hu.

A kérdés már csak azért is fontos, mert a zöld rendszámmal ellátott autók nemcsak kevésbé szennyezik a levegőt, de jelentős kedvezményeket is kaphatnak azok, akik ilyen járművet vesznek. Azzal ugyanis adómentesség és ingyen parkolás is jár, vagyis aki a zöld rendszámmal visszaél, jogtalanul jut ilyen előnyökhöz.

Címlapról ajánljuk
Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz
Vagyonadó

Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz

A vagyonadó mindig jól mutat a kampányplakáton: egyszerű üzenet, könnyű célpont, morális fölény. Csakhogy ahol valóban nekifutottak a bevezetésének, ott az állam rendre összeomlott a mérés, az értékelés és a jogi megfelelés terhei alatt. Franciaország, Németország, India és Argentína példája ugyanazt mutatja: a vagyonadó technikailag szinte megvalósíthatatlan. A politikai szlogen így tehát marad, maga az adó viszont többnyire elbukik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
BUX indexbe vágyik az MBH: ekkora forgalmat várnak a másodlagos nyilvános részvényértékesítéstől

BUX indexbe vágyik az MBH: ekkora forgalmat várnak a másodlagos nyilvános részvényértékesítéstől

Az MBH Bank másodlagos nyilvános részvényértékesítéssel kívánja tovább erősíteni tőzsdei pozícióját, szándékai szerint rövidtávon a BUX index meghatározó szereplőjévé válna. A cél, hogy intézményi- és lakossági befektetők számára egyaránt vonzó alternatívát kínáljanak, mind a várható osztalékhozam, mind az árfolyamnyereség szempontjából. Az értékesítés nagy sikerrel zajlott: a jelentős érdeklődés miatt a lakossági részvényigénylési időszakot 3 nappal a meghirdetett határidő előtt le is kellett állítania a banknak, december 12-e délig pedig az intézményi befektetők ajánlatait várta bank. A Portfolio Krizsanovich Pétert, az MBH Bank Stratégiáért és Pénzügyekért felelős vezérigazgató-helyettesét kérdezte a papírok várható likviditásáról, a tőkearányos megtérülés javítására vonatkozó ambiciózus célokról, illetve arról, hogy milyen következményeket von maga után a bankadó növelése.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×