Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Megtelt az M1-es autópálya

Megtelt az M1-es autópálya

Drasztikusan nőtt az M1-es forgalma – írja a Magyar Idők.

A Mosonvármegye.net ír arról, hogy – statisztikai adatok szerint – míg 1996-ban naponta átlagosan mindössze hatezer jármű haladt el az autópályán Hegyeshalomnál, addig 2010-ben ez a szám 22 ezer volt, az elmúlt évben pedig már 33 ezer járművet számláltak egy napon. A helyzet még rosszabb Győr környékén, ahol a tíz évvel ezelőtti 14 ezerről 2016-ra 46 ezerre nőtt a napi forgalom. A megnövekedett forgalom okozta problémákkal nap mint nap szembesül a rendőrség is.

Halász Sándor rendőr őrnagy, az autópálya-alosztály vezetője elmondta, hogy az utóbbi években átlagosan naponta történik baleset a hozzájuk tartozó hetvenkét kilométeres sztrádaszakaszon, ami a hegyeshalmi átkelőtől a megyehatárig tart. A rendőrség tapasztalata szerint a főutakon, mellékutakon a téli időjárás beköszöntével az autósok óvatosabban közlekednek és kevesebb a baleset, a sztrádán azonban éppen ebben az időszakban nő az ütközések száma.

Az autósok sokszor sablonos közlésnek tartják, amikor a rendőrség figyelmeztet a megváltozott időjárási- és útviszonyok okozta veszélyekre, és azt gondolják, hogy az autópályadíj megfizetésével a nyári évszakokhoz hasonló útviszonyokat biztosítanak nekik. A rendőrök ebben az időszakban gyakorta tapasztalják egy-egy balesetnél, hogy az árokba csúszott autó vezetője azzal magyarázza a történteket, hogy még a megengedett sebességhatárt sem érte el, csak száztízzel hajtott. A balesetek miatt a feltorlódott sorban pedig újabb ütközések történhetnek.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×