eur:
397.63
usd:
367.32
bux:
91055.97
2025. március 25. kedd Irén, Írisz
Kiderült, miért történt a tavalyi budapesti metróbaleset

Kiderült, miért történt a tavalyi budapesti metróbaleset

Egy éve a Pillangó utcánál az előtte állóba csúszott egy metró. Itt a hivatalos jelentés.

Végre kiderült, mi okozta a tavaly decemberi Pillangó utcai metróbalesetet. A Zoom megszerezte a Közlekedésbiztonsági Szervezet jelentését, eszerint a kedvezőtlen időjárás és a sínre tapadt falevek okozták a balesetet. Emberi mulasztás nem történt a dokumentum szerint, de van pár érdekes megállapítás.

Kiderült, miért történt a tavalyi budapesti metróbaleset

Az eset a jelentés szerint:

  • A másik szerelvénybe csúszó vonat az Örs vezér téri indulást követően 356 méter megtételével 57,9 km/h sebességig gyorsult fel, majd a jármű saját lendületéből gurult tovább 341 métert a korábbi sebességét tartva, és ezután – egy kis mértékű gyorsítást követően – megkezdődött a fékezés.
  • Ekkor a két metrószerelvény között mintegy 350 méter volt a távolság.
  • A vonat a faleveles, párás és felfagyott pályán megcsúszott, majd álló kerekekkel csúszott az ütközésig.
  • A kerekek sebességének nullára csökkenésével közel azonos időben megkezdődött a jármű automatikus vészfékezése is. Mindez azonban a vonat sebességére már nem volt érdemi hatással, a kerekek álló helyzete miatt. Az ütközés a számítások szerint 18-20 km/h sebességgel következett be.

Nem volt elég a tisztítás

Az eseményt megelőző napokban összesen négy vonat nem tudott megállni a Pillangó utca állomáson, valamint több vonat veszítette el a kapcsolatot a pálya oldali rendszerekkel, szintén a pálya csúszóssága miatt – áll a jelentésben.

A három nap alatt a szél folyamatosan a pályára fújta a leveleket, amiket a metrókocsik kerekei szétpréseltek, síkos, olajos anyagot kenve a sínekre. És bár a BKV utasította a pályafenntartókat a levelek összeszedésére, a vasúti pálya homokkal való felszórására és a sínek csiszolással való megtisztítására, ezek nem voltak elegendőek a helyzet javítására.

Az elektronika szerint állt a kocsi

A vonat műszaki berendezései nem hibásodtak meg, de a kocsik automatikája állásként érzékelte a csúszást. A vészfékezés után ugyanis a kerekek sebessége azonos lett (nulla, megálltak), amiből a szerelvény csúszásvédelmi elektronikája arra következtetett, hogy a jármű megállt.

A jelentés szerint a baleset a vonat drasztikus megcsúszása miatt következett be, azt pedig a kedvezőtlen időjárás okozta. A rendkívül alacsony tapadás a jármű jelenlegi berendezéseivel nem volt kompenzálható.

A KBSZ javasolatokat tett a BKV-nak a további hasonló esetek elkerülésére.

Címlapról ajánljuk
Törökország-kutató: újabb tüntetések és tömeges letartóztatások várhatók

Törökország-kutató: újabb tüntetések és tömeges letartóztatások várhatók

Törökország-szerte tüntetések robbantak ki, miután vasárnap letartóztatták, majd felfüggesztették hivatalából Isztambul ellenzéki polgármesterét. Ekrem Imamoglut korrupcióval és terrorizmussal gyanúsítják. Egeresi Zoltán Törökország-kutató, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) tudományos munkatársa az InfoRádióban elmondta: az események hatására összezárt a teljes török ellenzék, a kormány azonban mindent megtesz majd a demonstrációk leverésére, és akár újabb őrizetbe vételek is lehetnek.

A hirtelen jött meleg miatt találkozik most annyi medvével az ember

Szlovákia különböző régióiban újabb két medvetámadásról számoltak be, amelyek aggasztóan megnövelték a vadon élő állatokkal való találkozások veszélyét. A támadások különböző körülmények között történtek március 21-én, az érintettek mindegyik esetben sikeresen elkerülték a súlyosabb sérüléseket.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.25. kedd, 18:00
Koltay András
a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és a Médiatanács elnöke
Ez a három hónap mentette meg az építőipart - Merre tovább innen?

Ez a három hónap mentette meg az építőipart - Merre tovább innen?

Ahogy az EBI Építésaktivitási Jelentése alapján már írtuk, a tavalyi év utolsó negyedéve mentette meg 2024-ben az építőipart, így a korábbi két gyengébb negyedév ellenére végül közel 2800 milliárd forint értékben kezdődtek meg kivitelezési munkák, ami lényegében a 2023-as évivel egyezik meg. Hogy milyen kilátásokkal fordultunk rá 2025-re, és mikortól számíthatunk az ágazat érdemi élénkülésére, arról a március 27-i Építőipar 2025 konferencián beszélnek majd a szakértők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×