eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Váratlan helyről vár buszvezetőket a BKV

Váratlan helyről vár buszvezetőket a BKV

A BKV tanfolyamra küldené azokat a dolgozókat, akik enyhíthetnek a buszvezető-hiányon.

Járművezetővé képezné a BKV a nem sofőrként dolgozó munkavállalóit. A cég a szellemi és a fizikai dolgozóit is arra buzdítja, hogy iratkozzanak be buszvezetői tanfolyamra – a tandíjat pedig átvállalják tőlük - értesült a Népszava.

"Nálunk több szakmád is lehet! Gyere vezetni másodállásban!" - áll a felhívásban, amelyből kiderül, minden munkaterületről várják a leendő bedolgozó sofőröket.

A BKV már korábban toborozó akciót indított, utána a társaságon belüli toborzásba kezdett, úgynevezett besegítő sofőröket kezdett alkalmazni, akik mellékállásban vezetnek járművet, és van dolgozó, aki szabadnapot vesz ki a BKV-nál, hogy vezetni tudjon a BKV-nál.

A teherautóra szóló „C” kategóriás jogosítvánnyal rendelkezőket „D” kategóriás képzésre iskolázzák be, utána a dolgozó tanulmányi szerződést köt a BKV-val, amely átvállalja a tanfolyam és a vizsga díját, cserébe a munkavállaló köteles a képzettséget megszerezni, és "a megkötött belső besegítői munkaszerződése alapján létrejött munkaviszonyában maximum 4 év alatt legalább 1000 munkaórát a behíváson alapuló munkavégzés szabályai szerint az autóbuszos szakterületen ledolgozni".

A „B” kategóriás jogosítvánnyal rendelkezőket 150 órás tanfolyamon trolibuszvezetőnek tanítja ki a BKV. Tőlük két év alatt legalább 500 óra bedolgozást vár el a társaság. 

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Megjelent a McKinsey legfrissebb autóipari trendekre vonatkozó globális fogyasztói felmérése, amelyben több izgalmas megállapítás is található. Természetesen az anyag gerincét az elektromos autózás teszi ki, erre vonatkozik a legtöbb kérdés, és az látszik, hogy a fogyasztók egyre nagyobb hajlandóságot mutatnak az elektromos autók vásárlására, de többek között a töltéssel és a költségekkel kapcsolatos vélt vagy valós aggályok továbbra is komoly korlátot jelentenek. A felmérés ezen felül megállapítja azt is, hogy globálisan az EV-tulajok 29 százaléka akar visszaváltani belső égésű motoros autóra, míg az USA-ban ez az arány közelíti az 50 százalékot.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×