Először Facebook-oldalán, majd egy blogbejegyzésben írt Kalmár Péter rendező arról, hogy akad még olyan színházi vezető, aki visszaél alkalmazottai kiszolgáltatottságával és szexuális zaklatással kapcsolatos vádakat is megfogalmazott, noha konkrét történetekről nem írt.
Idővel egyre több hozzászólás – köztük Kalmár színésznőként korábban az operettben dolgozó felesége is – megnevezte Kerényi Miklós Gábort.
A sajtó akkor többnyire név nélkül vette át a konkrétumokat nélkülöző bejegyzést, ám Kerényi Miklós Gábor hamarosan közleményben jelentette be, hogy távozik művészeti vezetői posztjáról és nyugdíjazását kéri. Ugyanakkor visszautasította a pletykákat és híreszteléseket, és úgy fogalmazott: minden erejével azon lesz, hogy tisztázza magát. Vasárnap viszont az Index már konkrét történetekről írt – ugyancsak név nélkül.
Hétfő este Maros Ákos nevét és arcát vállalva az ATV-nek beszélt arról, mi történt vele több mint húsz évvel ezelőtt. A külföldön élő táncos azt mondta: 18 éves korában a Szegedi Szabadtéri Játékok egyik bemutatójában dolgozott Kerényivel, aki rendezőként a többszöri késése miatt raportra hívta, majd az ajtót eltorlaszolva vetkőzésre szólította fel és egy vállfával többször a fenekére csapott. Maros az egyre durvuló kéréseket már nem akarta teljesíteni, és dühösen otthagyta.
Azt állítja: akkor el is mesélte a történetet ott dolgozó kollégáinak.
Kerényi közleménye után a Budapesti Operettszínház is kiadott egy állásfoglalást, amelyben azt írta: elítéli a szexuális zaklatás minden formáját, ám jelenleg az igazgatóságnak nincs tudomása ilyen esetről.