eur:
411.2
usd:
395.03
bux:
79376.86
2024. november 22. péntek Cecília
Óriási változások Budapesten - erre készüljön

Óriási változások Budapesten - erre készüljön

A közösségi közlekedés és az autós forgalom számára is komoly változásokat okozott a 3-as metró felújítása. A pótlóbuszokra csak az utasok hatvan százaléka fér fel, ezért a Budapesti Közlekedési Központ alternatív lehetőségeket javasol. Szabó Gergő összefoglalója.

A munkálatok jelentős része hétfőn kezdődik, de a 3-as metró közlekedése már szombat óta jelentősen megváltozott az észak-déli vonal rekonstrukciója miatt. Szombaton lépett életbe az új rendszer, amely szerint a szerelvények munkanapokon este fél 9-ig csak Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekednek, az esti órákban, valamint szombaton és vasárnap egész nap a metró helyett a teljes vonalon pótlóbuszok járnak.

Az Újpest-Központ és a Lehel tér között elsősorban a metrópótló buszok viszik az utasokat. Újpest felől a Lehel térig lehet utazni a 12M és 14M jelzésű villamosokkal. A BKK ezek mellett a 3-as metró egyes állomásait érintő, de a szokásosnál is zsúfoltabb Váci utat elkerülő buszjáratok igénybevételét ajánlja az utasoknak. A közlekedési cég hangsúlyozta, hogy több intézkedés is a kényelmetlenségek mérsékelését szolgálja, ennek ellenére biztosan növekszik a menetidő.

Az északi szakasz pótlásában 59 darab alacsonypadlós, csuklós autóbusz vesz részt, de az esti és a hétvégi teljes vonalas pótlásban érintett pótlóbuszok száma elérheti a 80-at is.

Csúcsidőben 45 másodpercenként indulnak a pótlóbuszok,

emellett metrópótló villamosok indulnak, továbbá bővül a lezárt vonalszakaszt elkerülő alternatív eljutási lehetőségek kínálata közvetlenül a belváros vagy a többi metróvonal felé.

  • A 12-es helyett hétköznap 12M jelzéssel a Lehel térig meghosszabbítva, háromkocsis szerelvényekkel közlekednek a villamosok,
  • a 14-es járat pedig 14M jelzéssel sűrűbben és hétvégén is nagyobb befogadóképességű szerelvényekkel jár. A két járat csúcsidőben 3-4 percenként közlekedik majd.
  • Gyakrabban indítják a Keleti pályaudvarig közlekedő - az 1-es, a 2-es és a 4-es metróra is közvetlen átszállási lehetőséget nyújtó - 20E és a 30-as járatcsalád tagjait is.
  • Az Óbuda felől a belvárosba utazók számára a 34-es és a 106-os busz vonalát a Lehel térig meghosszabbították.
  • Rákospalota és Újpalota felől sűrűbben jár az 5-ös és a 7E busz, illetve
  • ajánlott a 1-es metró Mexikói úti végállomásáig közlekedő 25-ös és a 225-ös járat használata is.

Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában kiemelte, hogy megoldott lesz a metrópótlás, de így is az eddigi utasok legfeljebb 60-70 százalékát tudják a buszok elszállítani.

A metró, a pótlóbusz vagy a metrópótló villamos közötti átszállás esetén az utasoknak nem kell új jegyet érvényesíteni. A metrópótló buszok zavartalan közlekedése érdekében azokon nem lehet majd a járművezetőnél jegyet vásárolni, de minden érintett állomáson lesz jegy- és bérletkiadó automata vagy ideiglenes pénztár.

A metró rekonstrukciója miatt a felszínen is jelentős változások lesznek. A pótlóbuszok haladása miatt az Árpád úton szakaszosan, a Váci út érintett szakaszán pedig végig buszsávokat jelölnek ki mindkét irányban, az autósok zsúfoltabb utakra számíthatnak.

A Váci út közúti forgalomáteresztő képességének csökkenésével Észak-Budán és az M3-as autópálya bevezető szakaszán megjelenő többletforgalom gördülékenyebb haladása érdekében

áthangolják az érintett közlekedési lámpákat.

A II. kerületben a Császár-Komjádi Sportuszoda mögött egyirányúsítják a Frankel Leó út forgalmát: ezen az útszakaszon a gépjárművek nem – csak a mentőautók, a villamosok, a kerékpárosok, a motorkerékpárosok és a taxik – haladhatnak a belváros felé.

Az északi állomások felújítása várhatóan egy évig tart, a teljes alagút korszerűsítése a tervek szerint 2020 végén zárul. Az állomások felújítására vonatkozó szerződés értéke 24,1 milliárd forint, az alagúti munkákra vonatkozó kontraktus értéke 47,8 milliárd forint.

Címlapról ajánljuk
Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

A korábbi fenyegetését beváltva csütörtökön nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a hágai Nemzetközi Bíróság Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök, Joáv Galant volt védelmi miniszter és Mohammed Deif, a Hamász – izraeli források szerint – már likvidált katonai vezetője ellen. Tóth Norbert nemzetközi jogász az InfoRádióban tette világossá, Izrael nem része annak a statútumnak, amely alapján értesítést küldtek 125 országnak az izraeli miniszterelnök eljárás alá vonásáról.

Aki fittyet hány a hóhányásra, csúnyán megjárhatja

A hirtelen jött hideg és hóesés nem csak az autósokat, a tömegközlekedőket, de a gyalogosokat is próbára teszi. Az ingatlantulajdonosoknak pedig fokozott figyelmet kell fordítaniuk a környezetükre, hiszen a havas vagy jeges járdák csúszásmentesítése az ő feladatuk, jogi felelősség terhelhetik őket, ha valaki elesik és megsérül.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×