eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 18. szombat Alexandra, Erik
Újabb fordulat a római-parti mobilgát ügyében

Újabb fordulat a római-parti mobilgát ügyében

Újabb döntés születhet a római-parti védművel kapcsolatban jövő szerdán a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülésén.

A testület jövő szerdai rendkívüli ülésén várhatóan egyetlen napirendi pontként a Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes által jegyzett előterjesztést tárgyalják majd meg a képviselők. A "Javaslat a Csillaghegyi-öblözetben kialakítandó árvízvédelmi létesítménnyel kapcsolatos közgyűlési döntésre" címmel benyújtott előterjesztést későbbi időpontban bocsátják rendelkezésre.

A Kúria kedden megváltoztatta a Fővárosi Választási Bizottság döntését, és hitelesítette a római-parti mobilgát megépítésével kapcsolatos népszavazási kérdést.

A helyi népszavazást Béres András, a Párbeszéd elnökségi tagja, III. kerületi önkormányzati képviselő és Pataki Márton, az Együtt budapesti elnöke nyújtotta be, magánszemélyként. Azt akarják elérni, hogy a főváros helyezze hatályon kívül a mobilgát létesítéséről hozott áprilisi határozatát, mert véleményük szerint a gátat nem a part mentén, hanem beljebb, a Királyok útja, Nánási út nyomvonalán kellene megépíteni.

A benyújtott kérdés úgy szólt: "Egyetért-e Ön azzal, hogy a Fővárosi Közgyűlés helyezze hatályon kívül a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmi létesítményének nyomvonalával kapcsolatban hozott 229/2017. (IV.5.) számú határozatát?"

A közgyűlés ebben a határozatában azt mondta ki, hogy "a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmét szolgáló árvízvédelmi létesítmény a Duna-part menti nyomvonalon, továbbá a Barát-patak és az Aranyhegyi-patak mentén kerüljön megvalósításra".

Tarlós István főpolgármester szerdai budapesti sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott: a Kúria lehetővé tette a népszavazást a római-parti védmű ügyében, "nekem ezzel nincsen különösebb bajom", majd meggondolják, hogy mi a teendőjük.

A hitelesített népszavazási kérdésből semmi nem következik, a kérdésre adott válasz "semmiféle utasítást" nem ad a nyomvonal helyére - jelentette ki Tarlós István. Felvetette: miért nem tudják a kérdést feltevők azt vállalni, amit akarnak. Miért nem azt a kérdést teszik fel: akarják-e, hogy a Nánási út-Királyok útja nyomvonalon épüljön fel a védmű? - mondta.

Szerinte a hitelesített népszavazási kérdés csak időhúzásra jó, és azért nem az előbbi kérdést teszik fel, mert "ők maguk is sejtik, hogy erre nem kapnának már pozitív választ".

Címlapról ajánljuk

Tényleg megvan a válasz az ősi piramisok titkára?

A Nílus egy mára teljesen eltűnt, ősi mellékága mentén épültek fel az ókori egyiptomi piramisok, köztük a híres gízai piramis, több mint négyezer éve - állapította meg a piramisok építésének rejtélyét kutató amerikai kutatócsoport.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
Így függ össze az e-autó piac átalakulása és az ESG térnyerése

Így függ össze az e-autó piac átalakulása és az ESG térnyerése

Hívjuk bárhogy is, a fenntarthatósági, ESG tényezők mára elválaszthatatlan részeivé váltak a vállalati stratégiáknak. Ezen belül is fontos az e-autók térnyerése, ám e téren újabb paradigmaváltás következett be: a kínai e-autók immár a magyar piacon is tarolnak. De vajon az ázsiai cégek is ugyanolyan környezettudatosak ESG téren, mint nyugati versenytársaik? Miért szó szerint lényeges az ESG Lényegességi Jelentése, és mit jelent mindez egy környezettudatos cégvezető számára?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×