Kihirdették az M0-ás déli szakaszára kiírt tervezői közbeszerzés eredményét a TED-en. A beruházó NIF Zrt, hirdetménye szerint a fővárosi körgyűrűn az M6-os autópálya (11,65-ös kilométerszelvény) és az 51-es főút (23,2-es kilométerszelvény) között végeznek rekonstrukciót - írta a magyarepitok.hu.
A nyerteseknek (ECO-TEC Műszaki-Gazdasági Tanácsadó Kft. és UTIBER Közúti Beruházó Kft.) a projekthez kapcsolódó független mérnöki és műszaki ellenőri feladatokat kell ellátnia, nettó 425 millió forintos végleges szerződési értéken.
Emellett a 11,5 kilométeres szakasz aszfalt burkolatú bal pályáját kell rekonstruálni, illetve
egy nagy szilárdságú, kétrétegű, mosott felületű, 26 cm vastagságú betonburkolatot kell kiépíteni.
A betonburkolat aszfalt helyetti újbóli alkalmazása a 2000-es években kezdett megjelenni Magyarországon a fokozott terhelésű útszakaszokon (pl. M0-s keleti szektora, budapesti buszmegállók előtti útszakaszok) a beton nagyobb teherbírása miatt.
Az aszfaltnál hosszabb ugyanis az élettartama, nagyobb a teherbírása és kevésbé nyomvályúsodik.
A projektben kilenc felüljárót, két aluljárót, valamint a Hárosi-Duna feletti Deák Ferenc-hidat is rekonstruálni kell, a feladat része többek közt a növénytelepítés és a zajárnyokoló fal építése is.