eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
Újabb gigadugók következnek

Újabb gigadugók következnek

Több tíz kilométeren terveznek teljes burkolatfelújítást az M1-es, M3-as és M7-es autópályákon, valamint a fő- és mellékutak burkolatát is folyamatosan javítják – írja vg.hu.

Az érintett részeken a teljes burkolatot felújítják, ami azt jelenti, hogy nem szaporodik a helyenként most már egymásba érő, a korábbi javítást jelző foltok mennyisége. Azt még nem lehet tudni, pontosan mikor kezdődnek a munkálatok – írja a vg.hu a Magyar Közút Nonprofit Zrt. közlése alapján.

A tájékoztatás szerint az M1-esen a Budapesttől Hegyeshalom felé vezető pályán egy 2,5, valamint egy több mint 11 kilométer hosszú útszakaszt jelöltek felújításra. A beruházások tervezett költsége több mint hárommilliárd forint. A Magyar Közút tervezett felújításán túl más felújítás is várható az M1-esen, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. most készíti elő az autópálya leromlott állapotban lévő pályaszakaszainak rekonstrukcióját is. Az elképzelések szerint nemcsak a forgalmi sávok száma növekszik majd, hanem a teljes meglévő útburkolat megújul. Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter még az év elején jelentette be, hogy az M1-es forgalomterhelése megnőtt, ezért a kormány asztalán van az a javaslat, hogy Budapest és Tatabánya között egész biztosan, három-négy éven belül pedig Tatabánya és Győr között valószínűleg kétszer három sávosra bővül az autópálya – olvasható a vg.hu honlapján.

Az M7-esen is jelentős felújítások várhatóak: a Budapesttől Letenye irányába tartó sztráda jobb pályáján – egybefüggőn – több mint húsz kilométer hosszúságban újítanák meg az autópályát, aminek tervezett beruházási költsége 4,3 milliárd forint. Az M3-ason több helyen is várhatók majd munkák – ezek kezdési időpontja sem ismert –, de idővel Budapesttől Vásárosnamény irányában a jobb pályán két helyen nyolc, illetve hat kilométer hosszan, a bal pályán pedig csaknem másfél kilométeren újul meg a burkolat – írja a Világgazdaság.

Ezeken kívül a fő- és a mellékutakon július-augusztusban nagyobb, összefüggő, rövidebb szakaszokon akár a teljes forgalmisáv-szélességre kiterjedő nagy felületű burkolatjavításokat végeznek a szakemberek, több mint négyszáz helyszínen. Bár a burkolathibák megszüntetésekor törekednek arra, hogy a közlekedőket minél kevésbé zavarják, több esetben éjszaka végzik a munkálatokat, szinte biztos, hogy több helyen komoly fennakadásokra is számítani kell.

Címlapról ajánljuk
Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

2022-ben a légi közlekedés a globális szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékát tette ki, és a kibocsátás mennyisége az elmúlt évtizedekben gyorsabban nőtt, mint a vasúti, közúti vagy hajózási szektoré. A fenntartható repülés azonban még hosszú mérföldekre van - állapítja meg jelentésében az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány. Az USA inkább ösztönzőkkel, az EU pedig inkább szabályozásokkal próbálja előmozdítani az átállást.

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×