Ez egy körülbelül 2-2,5 éves folyamat. Nagyon komplex és bonyolult, mert a városnak egy fontos szerepet betöltő hálózati elemét kell felújítani – közölte Dabóczi Kálmán.
Hozzátette, hogy hétvégenként kisebb problémát okoz, ilyenkor le is lehet zárni a Lánchidat anélkül, hogy érdemi fennakadást okozna a rendszerben.
„Hétköznapokon viszont – különös tekintettel arra, hogy a budai és pesti rakpart, illetve a hozzá kapcsolódó úthálózati elemek milyen funkcionalitást töltenek be a rendszerben – az Alagút fontos elem” - mondta a BKK vezérigazgatója.
Ám meglátása szerint vannak olyan változások, amelyekre tudni kell reagálni.
Kifejtette: a turisztikai forgalom olyan mértékben növekszik, hogy egyes időszakokban a gyalogos forgalom bizonyos értelemben blokkolja az autós forgalmat.
„Ezért úgy kell kialakítani a rendszert, hogy a gyalogosforgalomnak meglegyen az a keresztmetszete, amely sokkal gyorsabban tud nagyobb tömeget áramoltatni.
Emiatt csökkenni fog a Clark Ádám tér körforgalmának a mérete”
- jelentette ki Dabóczi Kálmán.
Hozzátette, hogy a híd alatti gyalogos átjárót is ki kell bővíteni, meg kell növelni, hogy ne az autós forgalmat, a közösségi közlekedést akadályozza.
A BKK vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy mindez nem egy-egy elszigetelt elem.
„Az Alagút, a Clark Ádám tér, a Lánchíd, illetve a pesti oldalon a kapcsolódó elemek az Erzsébet térig egyben kell kezelni és egységes logikai megoldást kell tartani.
Fontos szempont például, hogy ha valaki átjön a Lánchídon, a pesti oldalon hogyan tud eljutni a rakpartra. Ezeknek a tervezése folyamatban van” - jelentette ki a vezető.
A Lánchídra ráadásul műemléki felújítás vár.
A híd a második világháborúban nagyon komoly sérüléseket szenvedett, szétbombázták, felrobbantották. Mivel közvetlenül a második világháború után komoly anyaghiány volt és számos műszaki megoldás hiányzott, félkész megoldások rögzültek. Utána a 70-es években volt ugyan egy felújítás, az azonban ezt az állapotot konzerválta. És már ez is több mint 40 éve volt – idézte fel Dabóczi Kálmán.
„Most jutottunk el oda, hogy egy komplex felújítással a világháború előtti díszítéseket, a háromlábú kandelábereket és az összes nem öncélúan historizáló elemet visszaállítsuk, és így egy sokkal szebb híddá váljon” - fogalmazott a BKK vezérigazgatója.
Hozzátette: az új díszvilágítás modern, korszerű, többféle szín- és világítástechnikai beállítást tesz majd lehetővé. Így minden nemzeti ünnepre vagy nagy eseményre más-más megvilágítása lehet a Lánchídnak.
Az időzítéssel kapcsolatban elmondta: „2017 harmadik negyedévére szeretnénk a kivitelezési közbeszerzési felhívással megjelenni, ami azt jelenti, hogy
a kivitelezés körülbelül 2018-ban kezdődhet meg. Hogy pontosan mikor, a közbeszerzési eljárás lebonyolításától függ. Ettől kezdve 2-2,5 évig tart a felújítás”.
Hozzátette: sokat gondolkodtak azon, hogy egyszerre vagy külön-külön történjenek a felújítások. Véleménye szerint nincs értelme külön-külön végezni a felújítást, mert ebben az esetben majdnem öt évig valamilyen módon akadályoztatva lenne ez a tengely.
„Ezzel párhuzamosan természetesen nézzük azt is, hogy milyen elkerülő utakat és milyen forgalomtechnikai intézkedésekkel lehet enyhíteni a felújítással járó nehézségeket” - közölte Dabóczi Kálmán.
„A felújítást biztos, hogy megérzi a város. Nem lehet úgy tenni, mintha nem érezné meg a reggeli és a délutáni csúcsforgalomban. Az ezt enyhítő forgalomtechnikai terveknek a kialakítása folyamatban van” - hangsúlyozta a BKK vezérigazgatója.