eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 23. szombat Kelemen, Klementina

Lézerfénnyel vakították el egy utasszállító pilótáját Budapest felett

Belelézereztek egy Budapest fölött haladó személyszállító gép pilótájának a szemébe emiatt a másodpilótának kellett átvennie a gép irányítását – tudta meg a Bors. A repülő épp Buda felett volt 1000-1500 méter magasan, kétszáz emberrel a fedélzetén.

A lap megkereste a  repülőtéri rendőrséget, ahol annyit elismertek: július 11-én az irányítótorony értesítette őket, hogy egy járatra lézerfénnyel világítottak. Azt azonban nem árulták el, hogy melyik gép volt az érintett, és hogy hányan utaztak rajta. Kiderült,

havonta három-négyszer érkezik hasonló bejelentés a hatósághoz.

Ha lézerrel a pilóta szemébe világítanak vele, a fény elvakítja, és zavaró utóképek maradnak a szemében. Ráadásul az ilyen elvakítások a repülés kritikus időszakaiban, leszálláskor és felszálláskor történnek. Hatalmas probléma, hogy lehetetlen meghatározni, honnan érkezik a lézer fénye, így kicsi az esélye, hogy a lézerező személyt felelősségre vonják. Pedig Magyarországon három év börtönnel sújtják a légi közlekedés veszélyeztetését. Halálos tömegszerencsétlenség okozása esetén 15 évre is rács mögé kerülhet az elkövető. 

Címlapról ajánljuk
Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
Váratlan fordulat az építőiparban: a külföldi munkaerő már nem jön Magyarországra

Váratlan fordulat az építőiparban: a külföldi munkaerő már nem jön Magyarországra

Jelentős kihívásokkal néz szembe az utóbbi években a hazai építőipar, így talán soha nem volt még akkora jelentősége a technológiai újításoknak, mint manapság. Hol tartunk most az építőipari ciklusban? Elértük már a mélypontot vagy továbbra is lefelé tartunk? Mire számíthatunk a következő években az iparág és a technológiai újítások terén? Többek között ezekről kérdeztük Ézsiás Miklóst, a zsaluzatokkal, állványzatokkal és mérnöki szolgáltatásokkal foglalkozó PERI Magyarország ügyvezető igazgatóját.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×