eur:
401.37
usd:
365.71
bux:
73411.75
2024. október 5. szombat Aurél
Újabb súlyos gondok a 3-as metró felújított kocsijainál

Újabb súlyos gondok a 3-as metró felújított kocsijainál

Elvileg megtalálták a meghibásodás okát a 3-as metró vonalán közlekedő felújított szerelvényekben, de bennfentesek szerint még további problémák jöhetnek, amelyek forrása az, hogy a felújítást végző orosz cég nem ad hozzáférést a szerelvények szoftveréhez a BKV szakembereinek.

Eddig 29 millió eurót, vagyis 9 milliárd forintot utalt át a BKV a 3-as metró felújított szerelvényeiért az orosz Metrovagonmasnak – közölte a Népszava megkeresésére a BKV. Ez öt szerelvény ára. A Budapestre szállított 10 szerelvény közül eddig hat szerezte meg az engedélyt. Ha teljesül a szerződés, az orosz gyártónak összesen 261 millió euró jár 222 felújított metrókocsiért.

A BKV szerint arról korai lenne nyilatkozni, hogy milyen feltételek esetén mondhatja fel a szerződést az orosz gyártóval, mert elsődlegesen a helyzet megoldásában elkötelezett.

A felújított metrókocsik folytatásos meghibásodását elvileg kiküszöbölték, Tarlós István főpolgármester jelentette be, hogy két optikai kábelt valahogy sikerült rosszul összedugni, ez okozta a metrókocsik ajtónyitási problémáit. A lapnak nyilatkozó forrás szerint azonban kizárt, hogy minden vonaton rosszul dugták össze a kábeleket, és hogy a különféle hibákat mind ez okozta volna.

A megoldást hátráltatja, hogy nincs korlátlan bizalom a felek között, az információáramlás akadozott a BKV és a gyártó között, az orosz konstruktőrök megérkezéséig. Még a számítógépről sem tudtak adatokat lekérni, mert

a szoftverkulcsot, vagyis a hozzáférést az oroszok nem adták át.

A kétoldali ajtónyitásról sem tudtak adatot leszedni a BKV-sok, csak az oroszok. A járművezetőknek készült kézikönyvet is sok kritika érte, a hiányos leírás miatt is előfordulhattak tévedések. 

A Metrovagonmas többhetes késésben van az eredeti ütemtervhez képest, a BKV eddig 1 milliárd forintos kötbért számlázott ki az orosz gyártónak. A HVG szerint ha a szerelvények a meghibásodás utáni harmadik napon sem tudnak szolgálatba állni, naponta és szerelvényenként 23 ezer euró fájdalomdíj jár a BKV-nak a közszolgáltatás kieséséért. Ez az összeg a jótállás alapján járó kártérítés és kötbér felett fizetendő.

Címlapról ajánljuk
Ákos: nem jó kimondani, hogy hatalmas vihar közeleg – egymásra kell nézzünk, emberek

Ákos: nem jó kimondani, hogy hatalmas vihar közeleg – egymásra kell nézzünk, emberek

Én arra hívok mindenkit, aki ezt a lemezt hallgatja, hogy ember legyen velem együtt, hogy egymás számára emberek lehessünk, és hogy megfogalmazhassunk nyugodtan aggodalmakat és örömöket anélkül, hogy a másik folyton ellenséget látna bennünk – mondta Kovács Ákos dalszerző, előadóművész az InfoRádió Aréna című műsorában, ahol beszélt a most megjelent Metropolis című dupla albumáról és a december 14-i Aréna-koncertjéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.07. hétfő, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
A hét végére sikerült javítani az amerikai tőzsdéknek

A hét végére sikerült javítani az amerikai tőzsdéknek

Továbbra is nyomás alatt vannak a világ tőkepiacai, a befektetők elsősorban az Irán és Izrael közötti konfliktusra figyelnek. Csütörtökön eséssel fejezték be a kereskedést az európai és az amerikai tőzsdék, ma ehhez képest már emelkedés látszott Európában, és az amerikai tőzsdék is feljebb kerültek. Az EU kínai elektromos autók büntetővámjával kapcsolatos döntésére emelkedett az európai autók részvényárfolyama, a hangulatot a délután megjelent, vártnál jobb amerikai munkaerőpiaci adat is javította.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×