A Green Holidays Kft. vasárnap kora este jelentett fizetésképtelenséget. A társaság szervezésében délelőtt még elindult egy magyar csoport Budapestről charterjárattal a törökországi Antalyába, de lefoglalt szálláshelyükre már nem jutottak el. A Green Holidays honlapján vasárnap este azt közölte, hogy a társaság vagyoni biztosítékát az Uniqa Biztosító Zrt. szolgáltatja, a szükséges intézkedéseket a társaság helyett a biztosító teszi meg.
"Nem mondhatjuk azt, hogy letűnt az utazási irodák kora"
- állítja Kiss Róbert Richárd. Az InfoRádió turisztikai szakújságírója szerint még mindig vannak olyan előnyök, amelyeket az utazó egyéni szervezésben nem feltétlenül tud érvényesíteni. Ilyen például a charterjárat, hiszen kényelmesebb a repülés, oda is mennek járatok, ahová csak átszállással lehetne eljutni, és árban is kedvezőbb lehet.
"Az utazási irodáknál nagy előny, hogy van kihez fordulni, ha gond van. Az interneten foglalt szállás esetén, ha nem vagyunk elégedettek, akkor túl sokat nem tudunk tenni, reklamálhatunk, de jó idő, mire visszakapjuk a pénzt, ha egyáltalán visszakapjuk" - mondta Kiss Róbert Richárd. A Green Holidays csődje szerinte más eset, ott fizetésképtelenné vált a cég, ezért nem kommunikált az ügyfeleivel.
A turisztikai szakember úgy látja,
a hazai piacon jó néhány utazási irodába bele van kódolva, hogy tönkre megy.
A gond az, hogy nincsenek olyan jelek, amelyek alapján egy laikus meg tudná állapítani, hogy csődbe mehet egy utazásszervező, sőt még a szakma sem tudja megítélni.
Kiss Róbert Richárd azt tanácsolja az utazóknak, hogy egyrészt figyeljék az ár-érték arányt, mert
nem feltétlenül a legalacsonyabb árnak kell döntenie,
fontos az is, hogy milyenek szolgáltatások. Másrészt figyeljék, mennyire tűnik megbízhatónak a cég, mióta működik, milyen a háttere, és érdemes megkérdezni hozzáértőket, vagy ismerősöket, akik utaztak már a céggel.