Az UNIQA Biztosító közleménye szerint
az első 194 utas megérkezett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre,
ahol már tájékoztatást kapnak a kárbejelentés módjáról.
A még kinn tartózkodó magyarokkal több kommunikációs csatornán folyamatosan tartja a kapcsolatot a biztosító, így mindig a legfrissebb információkkal látják el a bajbajutottakat.
Az UNIQA Biztosító a további utasok hazajuttatásán is nagy erőkkel dolgozik, szoros együttműködésben a magyar nagykövetséggel és a helyi partnerirodákkal. Emellett a biztosító honlapján, ingyenesen hívható zöldszámon, valamint a károsultak által létrehozott Facebook-csoportban is tartják a kapcsolatot az utasokkal.
„Minden erőnkkel azon vagyunk, hogy a kialakult helyzetet a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk. Nem könnyű feladat a nyári szezon közepén üres repülőgépet találni, de mostanra biztosan mondhatjuk, hogy sikerül megoldani a bajbajutottak egy részének hazautaztatását. Elképesztő összefogásnak lehetünk tanúi: az államigazgatásból, diplomáciából és a verseny szférából érkező emberek időt, energiát nem sajnálva dolgoznak azon, hogy segíthessék a Törökországban rekedt honfitársainkat” – mondta Kurtisz Krisztián, az UNIQA Biztosító vezérigazgatója, aki külön köszönetet mondott kollégáinak, akik vasárnap óta éjt nappallá téve dolgoznak azon, hogy előbb szállást, majd repülőgépet találjanak az embereknek.
A biztosító a Törökországban rekedt utasok hazajuttatásával és kártalanításával párhuzamosan kiemelten kezeli azon ügyfelek kárrendezését is, akiknek már befizetett utazásuk van a Green Holidays Kft.-nél.
A Green Holidays Kft. vasárnap kora este jelentett fizetésképtelenséget.