eur:
406.93
usd:
378.29
bux:
76595.63
2024. november 8. péntek Zsombor
Figyelem, újra jön a gigadugó!

Figyelem, újra jön a gigadugó!

Az M0-s autóúton a Megyeri híd felé az M3-as autópálya csomópontjában a 67-es km-nél útépítők dolgoznak, a tehergépjárművek tengelysúlyát mérő berendezést építenek a burkolatba.

A forgalmat a gyűjtő-elosztó ágra terelik, ott csak egy sávon, lépésben lehet közlekedni. Az M3-as autópálya reggel 10 kilométeres volt a dugó, ez napközben 300-500 méteres torlódássá mérséklődött, nem volt érdemes kerülőt tenni.

De érdemes felkészülni, ugyanis délután ismét dugóra lehet számítani. Az Útinform közlése szerint

a munka várhatóan kedd este 6-7 óra között ér véget.

Délután újra torlódás várható, akkor ismét az 54-es km-nél lévő csomópontban tudnak az autósok kerülni az M31-es autópálya – Gödöllő – Mogyoród – M2-es autóút útvonalon, vagy az 58-as vagy a 3-as főúti, 60-as km-nél térhetnek le a Budapesten átvezető – szakaszosan torlódásos Nagytarcsai út, vagy Szabadföld út – Vidámvásár utca – Ostoros út - Szlovák út – Rákospalotai határút – Szentmihályi út – Árpád út útvonalon.

Bírságolnak

2017 tavaszán folytatódik a "Nemzeti Tengelysúly- és kapcsolódó ellenőrzéseket támogató Hálózat kialakítása" projekt. Tavaly év végéig tíz helyszínen telepítettek szenzorokat, a kivitelezési munkák idén márciustól folytatódtak.

A nemzeti tengelysúlymérő rendszer kiépítésekor a mérési pontokon olyan útba süllyesztett érzékelőket telepítenek, amelyek képesek a járművek tengelyterhelését és össztömegét mozgás közben meghatározni - olvasható az Útinform oldalán.

Az adatok alapján a kétségkívül túlsúlyos jármű automatikus bírsághatározatra számíthat, a túlsúlyosnak vélt járművet a közúti ellenőr kitereli a forgalomból, és helyszíni ellenőrzés során állapítja meg, hogy valóban túlterhelt-e. Ha igen, akkor az ellenőr szankcionál, és csak abban az esetben engedi tovább a járművet, ha a sofőr megszüntette a problémát.

  • A projektben összesen 89 helyszínen telepítenek tengelysúlymérő állomásokat országszerte az útdíjköteles szakaszokon.
  • A program célja egy komplex, országos közlekedési hatósági ellenőrző rendszer kialakítása.
  • A rendszer biztosítani fogja a túlterhelt járművek engedély nélküli, vagy az engedélyben foglaltaktól eltérő közlekedésének visszaszorítását és a szabálytalanul közlekedő járművek szankcionálását.
Címlapról ajánljuk
Kemény tiltakozásokra is szükség lehet a szlovák nyelvtörvénnyel szemben, véli a Magyar Szövetség elnöke

Kemény tiltakozásokra is szükség lehet a szlovák nyelvtörvénnyel szemben, véli a Magyar Szövetség elnöke

A Magyar Szövetség közleményben reagált a szlovák kulturális tárca nyelvtörvényt szigorító módosítására, mert a felvidéki párt szerint semmi szükség a nyelvtörvény szigorítására, a szankciók kiterjesztésének és emelésének gondolata nemcsak indokolatlan, hanem elfogadhatatlan. Gubík László pártelnök tragikomikusnak nevezte a törvénytervezetet; úgy véli, a szlovák nyelv domináns szerepe eleve alkotmányos garanciákkal bír.

Európai Tanács-elnök Budapesten: sikerült egyetértésre jutnunk abban, mit akarunk együtt tenni a versenyképességért

Az EU-csúcstalálkozóra érkező Charles Michel újságírók előtt hangsúlyozta: az unió versenyképességének erősítését célzó Draghi-jelentés kiváló alapot jelent a témában, az abban foglalt ajánlások világosak és egyértelműek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.08. péntek, 18:00
Stumpf István
egyetemi tanár, korábbi alkotmánybíró és kancelláriaminiszter, az NKE John Lukács Intézet Amerika Kutatóintézetének emeritus kutatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×