eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Figyelem, újra jön a gigadugó!

Figyelem, újra jön a gigadugó!

Az M0-s autóúton a Megyeri híd felé az M3-as autópálya csomópontjában a 67-es km-nél útépítők dolgoznak, a tehergépjárművek tengelysúlyát mérő berendezést építenek a burkolatba.

A forgalmat a gyűjtő-elosztó ágra terelik, ott csak egy sávon, lépésben lehet közlekedni. Az M3-as autópálya reggel 10 kilométeres volt a dugó, ez napközben 300-500 méteres torlódássá mérséklődött, nem volt érdemes kerülőt tenni.

De érdemes felkészülni, ugyanis délután ismét dugóra lehet számítani. Az Útinform közlése szerint

a munka várhatóan kedd este 6-7 óra között ér véget.

Délután újra torlódás várható, akkor ismét az 54-es km-nél lévő csomópontban tudnak az autósok kerülni az M31-es autópálya – Gödöllő – Mogyoród – M2-es autóút útvonalon, vagy az 58-as vagy a 3-as főúti, 60-as km-nél térhetnek le a Budapesten átvezető – szakaszosan torlódásos Nagytarcsai út, vagy Szabadföld út – Vidámvásár utca – Ostoros út - Szlovák út – Rákospalotai határút – Szentmihályi út – Árpád út útvonalon.

Bírságolnak

2017 tavaszán folytatódik a "Nemzeti Tengelysúly- és kapcsolódó ellenőrzéseket támogató Hálózat kialakítása" projekt. Tavaly év végéig tíz helyszínen telepítettek szenzorokat, a kivitelezési munkák idén márciustól folytatódtak.

A nemzeti tengelysúlymérő rendszer kiépítésekor a mérési pontokon olyan útba süllyesztett érzékelőket telepítenek, amelyek képesek a járművek tengelyterhelését és össztömegét mozgás közben meghatározni - olvasható az Útinform oldalán.

Az adatok alapján a kétségkívül túlsúlyos jármű automatikus bírsághatározatra számíthat, a túlsúlyosnak vélt járművet a közúti ellenőr kitereli a forgalomból, és helyszíni ellenőrzés során állapítja meg, hogy valóban túlterhelt-e. Ha igen, akkor az ellenőr szankcionál, és csak abban az esetben engedi tovább a járművet, ha a sofőr megszüntette a problémát.

  • A projektben összesen 89 helyszínen telepítenek tengelysúlymérő állomásokat országszerte az útdíjköteles szakaszokon.
  • A program célja egy komplex, országos közlekedési hatósági ellenőrző rendszer kialakítása.
  • A rendszer biztosítani fogja a túlterhelt járművek engedély nélküli, vagy az engedélyben foglaltaktól eltérő közlekedésének visszaszorítását és a szabálytalanul közlekedő járművek szankcionálását.
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×