Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Csak bűncselekménnyel szerezhető meg az új rendszám

Csak bűncselekménnyel szerezhető meg az új rendszám

Az új, kerékpártartókra szerelhető szürke rendszám bevezetésével változott egy fontos szabály: április elsejétől aki a korábban alkalmazott módon, az autó rendszámát rakja át a biciklitartóra, bűncselekményt követ el. Így viszont nehéz szabályosan eljutni a kötelező szemle helyszínére.

Április elsejétől igényelhető az autók hátuljára szerelhető kerékpártartókra az egyedi, szürke színű harmadik rendszám, amellyel megszűnik a korábbi dilemma, hogy az eltakart rendszámot a helyén hagyja-e az autós, vagy átszerelje a biciklitartóra. Csakhogy előbb el kell jutni egy vizsgáló állomásra, ahol szemlézik az autót és a tartót is, csak utána lehet az okmányirodában igényelni az új, szürke rendszámot.

A Kerékagy blog ki is próbálta a rendszert, és a vizsgaállomáson kiderült, ha valaki a korábban megszokott módon, átszerelt rendszámmal viszi a szemlére a kerékpártartót, azzal

 kimeríti az egyedi azonosító jel meghamisítása bűncselekmény tényállását,

mert április 1-je óta az autó saját, fehér rendszámtáblája nem rakható át a kerékpárszállítóra.

Megkérdezték az Országos Rendőr-főkapitányságot is, és egyértelmű az új szabály:  április 1-je óta tilos átrakni a rendszámtáblát, kizárólag a szürke alapú, de az autó táblájának karaktersorát tartalmazó külön rendszámot használhatjuk. A blog szerzője megállt egy rendőrnél is, hogy szabályosan használja-e a régi rendszámmal a kerékpártartót, de kiderült, még nem kaptak erre vonatkozó új utasítást, ezért továbbengedné az autóst.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×