Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Lezárják az egyik legforgalmasabb pesti villamosvonalat

Lezárják az egyik legforgalmasabb pesti villamosvonalat

A fővárosi közgyűlés szerdán tárgyalja a Lánchíd, alagút felújítást, illetve a hozzá kapcsolódó beruházásokat, így a 2-es villamos vonalának részleges felújítását. A javaslat szerint várhatóan másfél évig lezárják az érintett területet, így a 2-es villamos sem jár majd – pontosabban busszal pótolják.

A Lánchíd-Alagút felújításával folytatódik a fővárosi hidak rekonstrukciója, a projekt beszült összege bruttó 22,3 milliárd forint, a munka 2018-2019-ben folyna - írja a Napi.hu.

A tervek szerint a Lánchíd teljes értékű felújítást kap, visszabontják és újjáépítik az útteste, a gyalogjárdákat, a megmaradó szerkezeti hídelemeket korrózió elleni védelmet kap, a szobrok, kandeláberek és kőelemek teljes műemléki felújítást kapnak. A Lánchíd funkciója a jövőben sem változik, vagyis nem tiltják ki az autósközlekedést, holott ez a híd kora miatt már korábban is felmerült.

A hídfelújítással egy időben a Várhegy alatti alagutat is felújítják, illetve a hídfőket is átalakítják. A nagyobb hídfőfelújítás a pesti oldalon lesz, ahol a már a hídfőn túli közúti és villamos alagutat teljesen elbontják mivel a 75 éves bauxitbeton felett eljárt az idő, ami további ötmilliárd forintba kerül.

Ezért a 2-es villamos sem jár majd a felújítás alatt, ráadásul a Lánchíd és a Erzsébet-híd közötti szakaszon lévő viaduktot is felújítják. A felújítást az is indokolja, hogy a Lánchíd pesti hídfője alatti alagútba csak a BKK legöregebb villamosai férnek be, a felújítás után ez megváltozik.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×