eur:
394.92
usd:
367.87
bux:
71456
2024. július 2. kedd Ottó
Így előzzük meg a lefutásos balesetet!

Így előzzük meg a lefutásos balesetet!

A rendőrség ad jó tanácsokat arra, hogyan lehet elkerülni az úgynevezett lefutásos baleseteket.

Legutóbb Győr-Moson-Sopron Megyében történt olyan, halálos közúti közlekedési baleset Bőny térségében, aminek a feltételezett oka az volt, hogy egy gépjármű vezetője – azért, hogy az utoléréses anyagi káros balesetet elkerülje – jobbra kormányozta a gépkocsiját és lefutott a füves útpadkára. Ettől megijedve a sofőr egy hirtelen mozdulattal balra rántotta a kormányt, így elvesztette uralmát a gépjárműve felett és nekiütközött egy szemből, szabályosan közlekedő tehergépjárműnek - olvasható a police.hu-n. A baleset következtében a személyautó sofőrje olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette.

A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Baleset-megelőzési Bizottságának tanácsai között a legalapvetőbb természetesen az, hogy mindig az időjárási-, látási- és útviszonyoknak megfelelő sebességgel és figyelemmel vezessünk. Szükség esetén tartsunk a megszokottnál nagyobb - akár többszörös - követési távolságot.

Ha mégis úgy alakul a szituáció, hogy a sofőr félig az aszfaltút mellé kényszerül:

  • Mivel a hirtelen fékezés a jármű irányíthatóságát veszélyezteti - hiszen a jobb és baloldali kerekek eltérő tapadású és egyenetlenségű felületen haladnak - ajánlható a csupán gázelvétellel történő lassítás, esetlegesen az olyan volumenű lassító fékezés, amely nem veszélyezteti az irányíthatóságot.
  • Ha a vezető úgy érzi, hogy nem képes visszanyerni uralmát saját maga reflexei, vagy a jármű irányítása felett, akkor inkább hagyja gurulni a járművet jobb oldali kerekekkel az útpadkán.
  • Az ijedség, a pánik okán ellenőrizetlen fékezés legalább olyan veszélyes, mint a hirtelen kormánymozdulat! A baloldali kerekek fent futnak a szilárd, akár érdesített aszfalton, míg a jobb oldali kerekek minimális vagy nulla tapadással gördülnek a földes, füves, vizes talajon. Egy intenzív fékezés esetén a jármű már ettől is keresztbe fordulhat. Ezen a helyzeten a működő ABS sem segít sokat, hiszen nem ilyen körülményekre van programozva.
  • Javasolják a járművezetőknek, hogy a kormányt határozottan fogják meg, engedjék el a gázt és óvakodjanak a kontrollálatlan fékezéstől! Fékezzenek finoman, tegyenek meg akár 30-40 métert is az útpadkán.
Címlapról ajánljuk
Folytatódik a cseh-szlovák testvércsata: Prága inkább fokozza Ukrajna támogatását

Folytatódik a cseh-szlovák testvércsata: Prága inkább fokozza Ukrajna támogatását

A cseh miniszterelnök szerint a cseh-szlovák kormányközi tárgyalások felújítása továbbra sincs napirenden. A legfelsőbb cseh vezetők a prágai várban vitatták meg az országot érintő legfontosabb külpolitikai kérdéseket, és úgy nyilatkoztak, hogy Csehország folytatja Ukrajna támogatását minden területen, beleértve a fegyverszállításokat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.02. kedd, 18:00
Yann Caspar
a Matthias Corvinus Collegium Európai Tanulmányok Műhelyének kutatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. július 2. 11:39
×
×
×
×