eur:
411.26
usd:
392.81
bux:
0
2024. november 22. péntek Cecília

Megvan az ország legdrágább vasútvonala - hetilapszemle

A Heti Válasznak nyilatkozott Jaroslaw Kaczynski, a lengyel kormánypárt, a Jog és Igazságosság elnöke, aki szerint a Visegrádi négyek vezetésével európai ellenközpont jöhet létre Brüsszellel szemben. A Figyelő pedig arról írt, hogy lassan egy évtizednél is tovább tart a főváros és Esztergom közötti vasútvonal felújítása, amely kilométerenként 2,3 milliárd forintba kerül. Ez eléri az eddigi legdrágább magyar vasútfejlesztés, a Szajol-Püspökladány vonal költségeit – közölte a hetilap.

A Heti Válasz interjút közöl lengyel kormánypárt, a Jog és Igazságosság elnökével, Jaroslaw Kaczynskival. A korábbi miniszterelnök szerint a Visegrádi négyek vezetésével európai ellenközpont jöhet létre Brüsszellel szemben. A befolyásos lengyel politikus hangsúlyozta, hogy erős gazdasági közösséget kell kialakítani Közép-Európában, amelyhez szükség van a szoros együttműködésre és a közös infrastruktúrára.

Az egykori kormányfő az interjúban beszél arról is, hogy mi a célja Lengyelországnak azzal, hogy komplex fegyverkezési program keretében modern amerikai harci eszközöket vásárol, és hogy milyen Közép-Európa-politikát vár Donald Trump új amerikai elnöktől. Jaroslaw Kaczynski nem zárja ki, hogy akár Lengyelországgal szemben is megvalósulhat orosz katonai provokáció, de a jelenlegi helyzetben ezt valószínűtlennek tartja. A Jog és Igazságosság elnöke abban bízik, hogy az Egyesült Államokban Donald Trump elnökké választása jó hatással lehet az önállósodó Közép-Európa tervére.

Összesen 120 milliárd forintba kerülhet az esztergomi vasútvonal teljes felújítása – olvasható a Figyelőben. A hetilap kiemeli, hogy a kiegészítő beruházásokra 50 milliárd forintot költenek el 2018-ig, miután három évig 53 milliárdból a nagy részét már átépítették. Lassan egy évtizednél is tovább tart a főváros és Esztergom közötti vasútvonal felújítása, amely kilométerenként 2,3 milliárd forintba kerül. Ez eléri az eddigi legdrágább magyar vasútfejlesztés, a Szajol-Püspökladány vonal költségeit.

A Figyelő szerint azért is kétséges a nagy összegű beruházás haszna, mert ha az utasok számára leosztják a beruházás költségeit 30 évre – amit a beruházások időtartamaként számolni szoktak –, akkor minden egyes utazás 1421 forintba kerül nem számítva az üzemeltetési költségeket.

A lap hangsúlyozza, hogy miközben a napi 8 ezer utazóra az állam elkölt 120 milliárdot, a mintegy napi félmillió utast szállító 3-as metró felújítására is ugyanennyit szánnak csak, ami nem fedezi egyelőre a 180 milliárd forintos nőtt költségeket. Az esztergomi vasútfejlesztési projektről további részletek a Figyelőben olvashatók.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

A miniszterelnök pénteki terjedelmes interjújában tett bejelentést a csütörtökön ismertté vált megállapodás hátteréről a munkaadók és a munkavállalók között. Arról is beszélt, hogy a háború két legveszélyesebb hónapja következik. Közölte, meg fogja hívni Magyarországra a Nemzetközi Büntetőbíróság által üldözött Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Már lassul a magyar bérrobbanás, és pillanatokon belül vége szakad

Már lassul a magyar bérrobbanás, és pillanatokon belül vége szakad

Szeptemberben is érdemben nőttek a bérek Magyarországon a KSH friss adatai szerint, bár az emelkedés mértéke kissé lassult az előző hónapokhoz képest. Az alacsony infláció miatt azonban a keresetek reálértéke kifejezetten gyorsan emelkedik. Az már biztos, hogy a bérek vásárlóerejének növekedése olyan gyors lesz idén (éves átlagban), amilyet csak néhányszor lehetett látni az elmúlt évtizedekben. Jövőre azonban már az ideinél jóval kisebb mértékben nőhetnek a bérek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×