Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós

Végeztek a munkákkal három sztrádán

Befejeződtek a 2015 augusztusában megkezdett beton terelőfal- és korlátépítési munkák az M3-as, az M5-ös és az M7-es autópályákon - közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

A beruházás szükségességét a gyorsforgalmi utak egyik tipikus balesettípusa, a pályaelhagyásos baleset indokolta. Ez a balesettípus különösen súlyos következményekkel járhat, ha a gépjármű az elválasztó sáv vezetőkorlátját átszakítva a másik pályatestre átjut.

A 2011 és 2015 első fele közötti időszakban a gyorsforgalmi úthálózaton évente átlagosan 20-30 közötti volt a korlátátszakításos balesetek száma.

Közölték, az ilyen balesetek száma jelentősen csökkenthető például beton terelőelemek, fokozott visszatartó képességű vezetőkorlátok, energiaelnyelő berendezések kihelyezésével.

Ebből kiindulva a közúti infrastruktúra biztonságosabbá tétele, illetve a közlekedési balesetek számának csökkentése érdekében a kormány határozatban rögzítette a projekt megvalósítását a Közlekedés operatív programban.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában megvalósult projekt összesen mintegy 6,9 milliárd forint európai uniós forrásból készült el - tartalmazza a közlemény.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 6. 14:02
×
×
×
×