Közleményükben felidézték: Szabó Rebeka (Párbeszéd), az önkormányzat környezetvédelemért felelős alpolgármestere is kérte korábban a kormányhivatalt, hogy folytassa le az eljárást, mivel véleménye szerint az építkezés hatással lehet a Városliget és környéke talajvízviszonyaira, a lég- és zajszennyezés pedig a környék lakóinak életére lehet ártalmas.
Azt írták: "jelen határozatának indoklásában maga a kormányhivatal is elismeri", hogy egyelőre sem az építkezésnél alkalmazott technológia, sem a későbbiekben alkalmazandó légkezelő berendezések üzemelése nem ismert, mégis kijelenti, hogy ezeknek nem lesz jelentős hatása.
Kitértek arra is, hogy a környéken lakókat is aggasztja az építkezés a Városliget peremén, több társasház közös képviselője kéri a Városliget Zrt.-t az épületek állapotvizsgálatának elvégzésére.
Környezetvédelmi hatástanulmányt kért a Levegő Munkacsoport is a munkálatok, valamint a Hermina-garázs építése miatt.
Felhívták a figyelmet: a Közbeszerzési Értesítőből az is kiderült, hogy bontás közben módosították az új Közlekedési Múzeum terveit, ami a tervezettnél 13 százalékkal nagyobb méretet, újratervezett közműveket és nettó 200 millió forinttal megdrágult tervezési költséget is jelent.
Az új favédelmi terv készítése is arra utal, hogy a megnövekedett szintterület "még több fát sodorhat veszélybe" - tették hozzá.
Hangsúlyozták: Zugló önkormányzata ezért fellebbez a kormányhivatal határozata ellen, és a kerület polgárai érdekében továbbra is kéri a környezeti hatásvizsgálat elvégzését.