A Magyar Idők több forrásból úgy értesült, hogy lecsapna az Uber által hátrahagyott ügyfelekre és sofőrökre egy magyar vállalkozás is. Acég, amely a magyarországi Uber alvállalkozója volt, új applikációt fejlesztett és terjesztene a következő napoktól. Az egyelőre nem világos, miként jut a cég az ügyfelek adataihoz, akik e-mailben kapnak tájékoztatást az új szolgáltatásról.
A Népszabadság szerint nyitott kérdés a budapesti M3-as metróvonal felújításának finanszírozása. Jelenleg az a legvalószínűbb, hogy az Európai Unió a költségek felét fedezi, ám még az is elképzelhető, hogy a fővárosi kerületeknek is be kell majd szállniuk a finanszírozásba. A lapnak Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkára azt mondta: várhatóan az unió vissza nem térítendő támogatás formájában fedezi a költségek felét - nagyjából 70 milliárd forintot -, a fennmaradó 70 milliárdot pedig a magyar állam visszatérítendő támogatásként biztosítaná a fővárosi önkormányzatnak.
Maradva Budapestnél a Magyar Nemzet arról ír, hogy a főváros kiírta a koncessziós pályázatot az úgynevezett hop on-hop off autóbuszos városnézésre. A majdani nyertesnek legalább 25 autóbuszt kell kiállítania a 70 fővárosi helyszínt, 39 buszmegállót érintő útvonalon. A húszéves megbízásból a lap szerint eleve kizárják azokat a társaságokat, amelyeknek az utolsó három évben a városnéző szolgáltatásból származó nettó árbevételük nem éri el az 1,2 milliárd forintot.
A Magyar Nemzet az Igazságügyi Minisztériumtól kapott tájékoztatás alapján arról számol be, hogy leghamarabb szeptemberben, a parlamenti ülésszak megkezdése után célszerű ötpárti egyeztetést folytatni a gyülekezési törvényről. A lap felidézi: a kormány illetve az igazságügyi miniszter két hete jelentette be, hogy újraírják a gyülekezési törvényt, mert az Alkotmánybíróság mulasztásos törvénysértést állapított meg több konkrét ügyben is.
A Magyar Idők szerint negyedéves működése alatt csaknem nyolcvanezer szabálytalan autóst regisztrált a rendőrség szupertrafipax-rendszere. A Véda kamerái által rögzített jogsértések többségét a sebességtúllépések adják, közlekedési lámpa tilos jelzésén áthaladás miatt 36, míg leállósáv jogellenes használata miatt mindössze nyolc esetben született elmarasztaló határozat.
A Népszabadság riportja olyan településeket mutat be, ahol közmunkáról is csak álmodoznak. Hiába a növekvő munkaerőhiány az ország fejlettebb részein, az ormánsági falvakban nem gondolkoznak azon, hogy máshova menjenek. Visszatartó erő a ház, a rokonság, a barátok, az ősök sírja és a tudáshiány. Aki mégis elmegy, az külföldre.
A Napi.hu összeállításából megtudhatják: a technológiai szektor nagyágyúi közül több is a héten teszi közzé gyorsjelentését. A befektetők e mellett a héten a Fed kamatdöntő ülése miatt is izgulhatnak. Eldőlhet, maradt e még lendület az új csúcsokra futó részvénypiacban, vagy kifújt a Brexit-szavazást követő rally.
A Portfolio a Raiffeisen Bank szakértőit idézi, amikor arról számol be, hogy az elmúlt egy-két évben felszínre törő munkaerőhiánynak köszönhetően beindult a béremelkedés Magyarországon, noha még így is 15-20 százalékos a leszakadás a visegrádi országokhoz képest. Rövid távon a munkaerő szűkössége miatt valószínűsíthetően fennmarad a gyors bérdinamika, azonban ezeket a béremeléseket csak a versenyképesen működő vállalatok tudják csak kigazdálkodni.
A Pénzcentrum.hu a közlekedési bírságokról készített összeállítást. Nyaralás előtt nem árt átnézni, hogy egy-egy szabálytalanságért mennyit kell fizetni. Már csak azért is, mert péntekig átfogó razziát tart Magyarország közútjain a rendőrség.