eur:
411.47
usd:
394.8
bux:
79403.02
2024. november 22. péntek Cecília

Tarlós: elkerülhetetlen a dugódíj bevezetése

Elkerülhetetlen a dugódíj, a főváros javaslatairól heteken belül dönthet a kormány - jelentette be Tarlós István főpolgármester. Hozzátette: a jelenlegi elképzelések között egy a megyei matricákhoz hasonló Budapest matrica, valamint ő maga egy a Hungária körgyűrűnél szűkebb zónát favorizálna.

Kétlépcsős javaslatot terjeszt a főváros a kormány elé a dugódíjról - jelentette be Tarlós István főpolgármester.

"Az egyik javaslat szerint Budapest teljes közigazgatási területén kerülne alkalmazásra egy Budapest matrica - ami egyébként minden megyében van -, a Budapest matrica éves ára 5000 forint lenne, a havi matrica pedig 450-500 forintos áron kerülne meghatározásra" - közölte a főpolgármester.

Az elképzelés szerint a matricából 7-800 millió forintos bevétel keletkezhetne, ám ha a budapesti lakosokra is kiterjesztenék, akkor ez akár a 2,5 milliárd forintot is elérhetné.

A másik javaslat értelmében az imént említett Budapest matrica mellett kijelölnének egy belvárosi zónát is, amelyen belül szintén fizetni kellene az autósoknak, ennek összegéről azonban még nem esett szó - fogalmazott a főpolgármester.

"A belső zónahatárról még mindig van legalább két elképzelés, én egy szűkebbet akarok, tehát, ha lesz ez a közigazgatási határ, ezzel a szerénynek mondható díjjal, akkor én úgy gondolom, hogy nem szabad egy széles belvárosi zónát kiépíteni, akkor ez a Hungária körgyűrű ez megítélésem szerint egyáltalán nem fog realizálódni, hanem egy városmag az, amiről beszélhetünk" - jelezte Tarlós István.

A főpolgármester kiemelte, hogy a dugódíjra a korábbi városvezetés vállalt kötelezettséget, ennek megszegése pedig veszélyeztetné a 4-es metró megépítésére kapott uniós támogatásokat.

"Az az én személyes véleményem, hogy a dugódíj nem lesz elkerülhető" - mondta Tarlós István.

A díjfizetés ellenőrzése a BKK feladata lesz, ám azt nem részletezte, hogy milyen technikával fogják végrehajtani.

"Kerülőcsatornákon, nem a gépjármű-tulajdonosokra értem a kifejezést, hanem a csatornákra, hogy ilyen sunyi csatornákon nem lehet suttyomban majd besurranni a városba, amennyiben ez a döntés megszületik" - fogalmazott a főpolgármester.

A bevezetés pontos határidejére vonatkozó kérdésre Tarlós István időt kért, míg a kormány elé kerülnek az önkormányzat javaslatai. A dugódíj mellett egyébként a főváros azt kéri levélben a kabinettől, hogy növelje az állam hozzájárulásait az agglomerációs tömegközlekedési szolgáltatások esetében vagy vegye át a szolgáltatásokat, vizsgálja felül és ha lehet szűkítse az utazási kedvezmények körét és növelje a fővárosi tömegközlekedés finanszírozását.

A főpolgármester arról is beszélt, hogy alig van migráns Budapesten, ezért felszámolták az ideiglenes szociális blokkokat és a Verseny utcai bázis kiépítése egyelőre szünetel.

A közműcsatlakozási lehetőségeket meghagyták, a szociális blokkok gyakorlatilag bármelyik nap visszaállíthatóak - mondta Tarlós István. Hozzátette: ma ugyan nyugalom van, de "ki tudja, mi lesz holnapután".

Hanganyag: Sigmond Árpád

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

A korábbi fenyegetését beváltva csütörtökön nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a hágai Nemzetközi Bíróság Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök, Joáv Galant volt védelmi miniszter és Mohammed Deif, a Hamász – izraeli források szerint – már likvidált katonai vezetője ellen. Tóth Norbert nemzetközi jogász az InfoRádióban tette világossá, Izrael nem része annak a statútumnak, amely alapján értesítést küldtek 125 országnak az izraeli miniszterelnök eljárás alá vonásáról.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×