Infostart.hu
eur:
365.79
usd:
325.05
bux:
143484.19
2026. október 6. kedd Brúnó, Renáta

Január közepétől 11 számjegyet kell hívniuk a mobilosoknak

Január közepétől már nem 7, hanem 11 számjegyet kell hívniuk a mobilosoknak akkor, ha telefonálnak, függetlenül attól, hogy saját hálózatuk vagy a másik két szolgáltató ügyfelét hívják.

Az ezzel kapcsolatos kormányrendelet azért született meg, mert a számhordozhatóság elterjedésével már bizonytalan, hogy az adott ügyfél a jelenlegi 7 számjegy alapján pontosan azt a felet éri-e el, akinek a hívást szánja. Problémát okozhat az is, ha valaki a mobiltelefonjában a 7 jegyű számokat tárolva vált szolgáltatót, miközben megtartja a számát.

Márton György, a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szóvivője az MTI-nek elmondta, azt javasolja, hogy az ügyfelek az adatok módosításakor ne a 06-20-as, 06-30-as vagy a 06-70-es számot üssék be a tárolt 7 számjegy elé, hanem a +3620-ast, a +3630-ast vagy a +3670-est, mert így külföldről is hívhatók a számok.

A kormányrendelet szeptember 15-től hatályos, a szolgáltatóknak pedig december 15-ig kell írásban értesíteniük az ügyfeleket a január 15-én bekövetkező változásokról.

Márton György elmondta azt is, hogy január közepétől a három magyarországi mobilszolgáltató 0-val és 1-sel kezdődő mobilszámot is kiadhat, s így 2-2-2 millióval bővül a három mobilcég által kiadható számok összessége.

Az NHH legfrissebb adatai szerint július végén 11 millió 888 ezer ügyfele volt három szolgáltatónak. A három mobilszolgáltató ügyfelei júliusban 3.188 számot hordoztak. A Nemzeti Hírközlési Hatóságadatai szerint a 2004. május 1. óta igénybe vehető számhordozás eddig összesen 279 213 mobilszámot érintett.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Milliárdosok, katások, sportolók: Magyar Péter három nagy adóváltozást jelentett be

Milliárdosok, katások, sportolók: Magyar Péter három nagy adóváltozást jelentett be

A kormány döntött a milliárdosok vagyonadójának részleteiről, a kata adózás kibővítéséről, valamint a profi labdarúgók és egyéb sportolók adókönnyítésének eltörléséről. Ezeket a javaslatokat hamarosan társadalmi egyeztetésre bocsátják, így bárki elmondhatja róluk a véleményét – közölte Magyar Péter a Facebook-oldalán egy videóban. 100 ezer forint lesz a kata tételes adója, ennél is kedvezőbb kivételekkel. 1 milliárd forint fölött 1 százalék lesz a vagyonadó, 100 milliárd fölött 1,5 százalék.
Tőzsdemúzeum: fejezetek a pesti börze történetéből (x)
TÁMOGATOTT TARTALOM

Tőzsdemúzeum: fejezetek a pesti börze történetéből (x)

Mikor kezdődött Pesten a tőzsdei kereskedés és milyen papírokat jegyeztek egykoron? Hogyan hatott a börze a századforduló gazdaság fejlődésére, és miként teljesített a magyar tőzsde nemzetközi összevetésben? S egyáltalán: milyen pénznemben bonyolították az adásvételeket Magyarország történetének különböző korszakai során?
inforadio
ARÉNA
2026.10.06. kedd, 18:00
Brenzovics László
a Kárpátaljai Magyar Kulturális Szövetség elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×