Budapesten a Déli és a Nyugati pályaudvar fogadja és indítja majd a vonatokat, viszont a Keleti pályaudvar helyett csak Rákosig közlekednek a szerelvények.
A Budapest-Vác-Esztergom vonalon 1-2 óránként járnak majd a vonatok. A Rákospalota-Újpest-Veresegyház, illetve a Hatvan és Salgótarján közötti szakaszon nem lesz vasúti közlekedés.
Sztrájkolnak a dolgozók Szegeden is, így Kiskundorozsmáig buszok viszik az utasokat. Kaposvárott és Gyékényes között akadozhat a közlekedés. Záhony, Miskolc, Nyíregyháza, Mátészalka környékén, valamint Szombathelyen és Pécs térségében minden szerelvény rendben elindult.
A vasutas érdekképviseletek minden dolgozónak nettó 250 ezer forintot kérnek a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, több mint 10 százalékos többlet-bérfejlesztést a megajánlott 6,9 százalékon felül, továbbá elutasítják a 38 vasúti mellékvonal tervezett megszüntetését.
Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke elmondta: a műszakváltás reggel 6 és 7 óra között zajlik, a reggeli vonatközlekedés nagyban függ attól, hogy ebben az időszakban hányan veszik fel a munkát.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete február 1-jén hajnali három órától kezdett határozatlan idejű, úgynevezett gördülő vasutassztrájkba a MÁV Zrt.-nél, a MÁV-START Zrt.-nél és a MÁV Gépészeti Zrt.-nél, amelyet még aznap déltől felfüggesztett. A VDSZSZ február 25-én nulla és 9 óra között folytatta a február elsején megkezdett sztrájkot.
A szakszervezet országos választmánya március 26-án a sztrájk folytatásáról döntött. Az időpontot, azaz azt, hogy április 7-én hulla órától folytatják a munkabeszüntetést, április 6-án, vasárnap sajtótájékoztatón jelentette be a VDSZSZ.