A rádiók hallgatottságát átfogó, 10 ezer főre kiterjedő országos felmérés keretében háromszor méri egy évben a Szonda Ipsos és a GfK. Ez az egyetlen, a médiapiac által is elfogadott adat arról, hogy melyik rádiót hányan, és milyen korcsoportban hallgatják. A Szonda emellett havonta, rádiós naplóval is méri a hallgatottságot, ez a felmérés azonban lényegesen kisebb mintán készül.
Az őszi felméréseket megvásárolta a Magyar Rádió, az adatok pedig azt mutatták, hogy az átalakult Petőfi adó hallgatottsága a célcsoport, azaz a fiatal felnőttek körében jelentősen emelkedett.
A rádió elnöke szerint a tendencia nem változhatott, ezt azonban egyelőre nem láthatják az adatokból, hiszen a Szonda nem adja el nekik a legújabb felmérés eredményét, annak ellenére, hogy fizetnének érte. Such György az InfoRádióban azt mondta: valójában "elkenős" válaszokat kapnak a kutató cégtől, amely azt sem hajlandó írásba foglalni, hogy nem adja át a felmérés eredményét.
Such György mindezt azzal magyarázza, hogy valószínűleg a Petőfi népszerűsége egyre nagyobb, ez pedig csak más országos rádiók rovására lehetséges.
Hozzátette: ha nem jutnak dűlőre, a rádió a versenyhivatalhoz fordul. Az InfoRádiónak Gábos Zsuzsa, a Szonda Ipsos médiakutatási igazgatója azt mondta, hogy félreértés történt, az ügyet személyesen tisztázza a Magyar Rádió elnökével.
Hanganyag: Sigmond Árpád