Gaskó István hangsúlyozta: azért döntöttek a sztrájk folytatása mellett, mert a MÁV nem hajlandó változtatni elutasító magatartásán.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) vezetője szombaton az InfoRádiónak azt mondta: még mindig elegendő számú vasutas támogatja a munkabeszüntetést ahhoz, hogy újra megbénítsák a vasúti közlekedést.
Gaskó István hozzátette: a sztrájkbizottság minden nap értékeli és elemzi a helyzetet. A MÁV Zrt. és a VDSZSZ legközelebb hétfőn délután folytatja az egyeztetést Herczog László, a gazdasági minisztérium szakállamtitkárának bevonásával a szakszervezet sztrájkköveteléséről.
A VDSZSZ elnöke emlékeztetett: kompromisszumos javaslatként fogalmazták meg, hogy a munkáltató 4-5 órával csökkentse a havi kötelező munkaórát, amit a szakszervezet 3-4 százalékos bérfejlesztésként számolna el, a 10 százalékos bérkiegészítést két év alatt valósítsa meg a MÁV Zrt., a MÁV Cargo privatizációs bevételéből dolgozónként követelt 250 ezer forintot pedig béren kívüli juttatási rendszerben, több részletben fizesse ki a vasúttársaság.
A VDSZSZ elnöke arról nem tudott beszámolni, hogy hány vonat indul el a munkabeszüntetés alatt, mert az elégséges szolgáltatásokról sem született megállapodás.
A vasúttársaság szóvivője az InfoRádióban azt mondta: a MÁV Zrt. nem képes teljesíteni a VDSZSZ követeléseit.
Sigulinszki Tibor hozzátette: nincs remény az elégséges szolgáltatásokról szóló tárgyalások eredményességére sem, mert a sztrájkolók nem biztosítanák a hajnali vasúti közlekedés zavartalanságát.
Közben a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút kommunikációs munkatársa az InfoRádióval közölte: a társaság vonalain hétfőn is közlekednek a vonatok, de a menetrendet módosítani kell.
Az esti egyeztetések nem hoztak eredményt a sztrájk ideje alatt még elégséges szolgáltatásokról.
Hanganyag: Nagy Tamás