Az érdekképviseleti vezető úgy látja: még mindig elegendő számú vasutas támogatja a munkabeszüntetést ahhoz, hogy újra megbénítsák a vasúti közlekedést.
Gaskó István hozzátette: a sztrájkbizottság minden nap értékeli és elemzi a helyzetet. A MÁV Zrt. és a VDSZSZ legközelebb hétfőn délután folytatja az egyeztetést Herczog László, a gazdasági minisztérium szakállamtitkárának bevonásával a szakszervezet sztrájkköveteléséről.
A VDSZSZ elnöke emlékeztetett: kompromisszumos javaslatként fogalmazták meg, hogy a munkáltató 4-5 órával csökkentse a havi kötelező munkaórát, amit a szakszervezet 3-4 százalékos bérfejlesztésként számolna el, a 10 százalékos bérkiegészítést két év alatt valósítsa meg a MÁV Zrt., a MÁV Cargo privatizációs bevételéből dolgozónként követelt 250 ezer forintot pedig béren kívüli juttatási rendszerben, több részletben fizesse ki a vasúttársaság.
A vasúttársaság szóvivője az InfoRádióban azt mondta: a MÁV Zrt. nem képes teljesíteni a VDSZSZ követeléseit.
Sigulinszki Tibor hozzátette: egyelőre nincs remény az elégséges szolgáltatásokról szóló tárgyalások eredményességére sem, mert a sztrájkolók nem biztosítanák a hajnali vasúti közlekedés zavartalanságát.
Hanganyag: Herczeg Zsolt