eur:
397.62
usd:
358.4
bux:
74128.79
2024. október 1. kedd Malvin

A jövő elkezdődött: még több dugó, rosszabb tömegközlekedés

Amire Budapest készül, Miskolcon már meglépték, a tömegközlekedési hálózat kurtításával igyekeztek csökkenteni a cég veszteségét. Az eredmény: kevesebb utas, kevesebb bevétel, több autós - számol be az Index. Lapszemle.

A Népszabadság azt írja, hogy ismét beigazolódni látszik a sajátosan magyar aranyszabály: csalni csak milliárdokat éri meg, a kis tételekre könnyen ráfaraghat az ember. Sarkosan fogalmazva ez az egyik nagy tanulsága a vagyonosodási vizsgálatoknak, illetve az ezekkel kapcsolatos, a Versenyképességi Kerekasztal által megrendelt felmérésnek. Jövőre azonban változhat a módszertan, legalábbis vizsgálják ennek lehetőségét az adóhatóságnál. Míg idén az ellenőrzések viszonylag nagy része indult ki az APEH céges nyilvántartásaiból és a vállalkozások adóvizsgálatából, a jövőben nagyobb szerepet kaphatnak a kézzelfogható vagyontárgyak és az ingatlanok.

A Magyar Nemzet közlése szerint nyílt levélben fordult a Tanítók Egyesülete és a Tankönyves Vállalkozók Országos Testülete Hiller István oktatási miniszterhez a még Magyar Bálint által bevezetett, általa tankönyvreformnak nevezett rendelet miatt. A jogszabály a többi között előírja, hogy a könyvekben hány betűből állhat egy szó, és hány szó lehet egy mondatban. A tiltakozók szerint az olvasástanítás folyamatos fejlesztése elengedhetetlen, ám ezt az igényt éppen az ilyen megszorító rendeletek teszik lehetetlenné, gúzsba kötve a szerzők és a kiadók kezét. Úgy vélik, hogy azok az előírások, amelyek kizárólag egy típusú tankönyvek megjelenését engedélyezik, velejükig fejlesztésellenesek, és gyökeresen ellentétesek a nemzeti fejlesztési alaptanterv szellemiségével.

Az Index rámutat, hogy Miskolcon már 2007-ben meglépték azt, amire most Budapest készül: a tömegközlekedési hálózat megkurtításával csökkenteni a cég veszteségét. Az eredmény: kevesebb utas, kevesebb bevétel, több autós és - ami nem volt jellemző korábban Miskolcra - forgalmi dugók. Hogy pontosan mennyit nyert ezzel a helyi tömegközlekedési cég (MVK Zrt.), még a képviselők előtt is titok. Az MVK Zrt. 15,8 százalékos teljesítménycsökkentést hajtott végre, magyarul kevesebb járművet mozgatott meg, miközben 40 százalékkal megemelte a jegyek árát. Vagyis a gyakorlatban a miskolciak egy általánosságban rosszabb szolgáltatást kaptak meg drágábban.

Hanganyag: Herczeg Zsolt

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

"Libanon az ország történetének egyik legveszélyesebb szakaszába ért"

Heves összecsapások folynak az izraeli hadsereg egyik hadosztálya és a Hezbollah között Dél-Libanonban. Megszólalt az országába való izraeli behatolásról Nadzsib Mikati kormányfő.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.01. kedd, 18:00
Csató Gábor
az Országos Mentőszolgálat főigazgatója
Betört Libanonba az izraeli hadsereg, dübörög az Északi Nyilak hadművelet - Híreink a közel-keleti konfliktusról kedden

Betört Libanonba az izraeli hadsereg, dübörög az Északi Nyilak hadművelet - Híreink a közel-keleti konfliktusról kedden

Magyar idő szerint este kilenckor elkezdte megdolgozni az izraeli tüzérség Libanon határ menti területeit. Az Egyesült Államokkal történő egyeztetést követően Jeruzsálem bejelentette, hogy a korábbi elvárásokkal ellentétben nem fogják megszállva tartani Libanon déli részét, "mindössze" a Hamász infrastruktúráját semmisítik meg. A libanoni reguláris erők már a támadás előtt visszavonultak, a nemzetközi közösség több tagja pedig még most is fegyvernyugvásra szólít fel. Hajnalban bejelentette Jeruzsálem, hogy betörtek Libanonba az izraeli katonák. Cikkünk folyamatosan frissül Izrael libanoni inváziójának legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×