eur:
397.16
usd:
356.7
bux:
73896.18
2024. szeptember 30. hétfő Jeromos

Kötelező biztosítást kell kötniük a vasúttársaságoknak is

Jövő év közepétől minden vasúti tevékenységet folytató cégnek kötelező biztosítást kell kötnie, vagy bankgaranciával kell rendelkeznie az általa okozott károk megfizetésére, ami a Magyar Államvasutak (MÁV) esetében - ha általános vasúti baleset következik be - a számítások szerint 700-800 millió forint összeghatárig szóló kötelező felelősségbiztosítást jelent.

Az erről szóló kormányrendelet szerint új vasúti társaság csak akkor kaphat tevékenységi engedélyt, ha rendelkezik baleseti fedezettel, illetve a már működőknek minden év május 31.-ig igazolniuk kell a vasúti igazgatási szervnél, hogy a következő év végéig van ilyen fedezetük.

Az új engedélyt kérőknek jövő év január 1.-től kell igazolniuk a fedezetet, míg a már működő cégeknél jövő év július 1. a határidő.

Az előírt fedezet nagysága függ a vasúti tevékenység módjától, a földrajzi területtől és a tevékenység nagyságrendjétől. Így például, aki országos és elővárosi vasúton végez személyszállítást, annak az általa okozott balesetekre legalább 100 millió forint fedezettel kell rendelkeznie. Az ugyanitt árutovábbítással foglakozó cégnek a minimális fedezete 50 millió forint, míg a pályahálózatot működtetőé 200 millió forint.

A legnagyobb magyar vasúttársaságnak, a MÁV csoportnak az általános vasúti balesetek fedezetére a számítások szerint mintegy 700-800 millió forint összeghatárig kell majd felelősségbiztosítást kötni a jövő június 30-ig a rendelet alapján.

Az úgynevezett katasztrófa balesetek fedezeti összeghatárát a rendelet nem szabályozza részletesen. A katasztrófa baleset a legnagyobb személyi sérüléssel és dologi kárral járó esemény, ami bekövetkezhet. Ilyen esetben a dologi kár akár több milliárd forint is lehet.

A MÁV-nak eddig is volt felelősségbiztosítása az utasoknak okozott kár megtérítésére, amit a MÁV Start visz tovább. A biztosítási összege, azaz a kártérítés felső határa 107 millió forint/év, a biztosítás díja pedig 39 millió forintot tesz ki egy évre. A MÁV által működtetett térségi vasutakra is van felelősségbiztosítás az idén augusztus 4. óta.

Címlapról ajánljuk
Kerékpáros-vb-t rendezne Magyarország – így reagált a nemzetközi szövetség

Kerékpáros-vb-t rendezne Magyarország – így reagált a nemzetközi szövetség

A Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke a múlt heti, zürichi éves kongresszuson jelezte a nemzetközi szövetségnek, hogy hazánk országúti világbajnokságot rendezne, sőt más szakágak világversenyeinek idehozatala is szóba jöhet. Az egyre sikeresebb Tour de Hongrie révén az infrastruktúra adott, Schneller Domonkos az InfoRádióban elmondta, hogy milyen egyéb feltételeknek kellene még teljesülniük ahhoz, hogy az álom valósággá váljon.

Orbán Viktor: ha baj van, a magyarok példásan összefognak, ebből kéne valamit átmenteni a békeidőkre

A miniszterelnök beszéde nyitja meg az Országgyűlés őszi ülésszakát. Szólt az árvízi védekezésről, a gyermekeket érintő nyári intézkedésekről is. A gazdasági semlegesség politikáját kell felépíteni szerinte, nem szabad egyik blokk mögé sem beállni.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.01. kedd, 18:00
Csató Gábor
az Országos Mentőszolgálat főigazgatója
Indul az izraeli offenzíva, végóráit éli a Hezbollah? - Híreink Izrael libanoni inváziójáról

Indul az izraeli offenzíva, végóráit éli a Hezbollah? - Híreink Izrael libanoni inváziójáról

Magyar idő szerint este kilenckor elkezdte megdolgozni az izraeli tüzérség Libanon határ menti területeit. Az Egyesült Államokkal történő egyeztetést követően Jeruzsálem bejelentette, hogy a korábbi elvárásokkal ellentétben nem fogják megszállva tartani Libanon déli részét, "mindössze" a Hamász infrastruktúráját semmisítik meg. A libanoni reguláris erők már a támadás előtt visszavonultak, a nemzetközi közösség több tagja pedig még most is fegyvernyugvásra szólít fel. Cikkünk folyamatosan frissül Izrael libanoni inváziójának legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×