Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének elnöke az InfoRádiónak elmondta: a tervek szerint zajlik a sztrájk, a vonatok országszerte állnak.
Azt pontosan nem tudta megmondani, hányan vesznek részt a munkabeszüntetésben, de úgy vélekedett, hogy több tízezren nem vették fel a munkát.
Gaskó a MÁV-ot hibáztatta amiatt, hogy nem sikerült megállapodni az elégséges szolgáltatást mértékéről. Szerinte a MÁV nem gondolta komolyan a megállapodást, mint fogalmazott, a cég azt tekintette volna "elégséges szolgáltatásnak", ha minden vonat közlekedik.
A szakszervezeti vezető elmondta azt is, hogy 12 óra után a munkavállalók mindent meg fognak tenni annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb normalizálódjon a helyzet.
Aki teheti, ne utazzon
A MÁV szóvivője azt tanácsolja az utasoknak, ha tehetik ma ne szálljanak vonatra, mert bizonytalan, hogy a kocsik mely állomások között közlekednek.
Sigulinszky Tibor az Inforádióban hozzátette: 12 óra után újraindítják a járatokat, de csak csütörtök üzemkezdetre állhat helyre a menetrendszerinti közlekedés.
1300 vonatot érint
Kavalecz Imre, a vasúttársaság sajtófőnöke elmondta: az akció mintegy 1.300 személyszállító vonatot érint, és a tehervonatok sem közlekednek.
Hozzátette: a sztrájk előtt elindult vonatok még bemennek a következő állomásra, a nemzetközi vonatok a belföldi határon várakoznak. Szólt arról is, hogy legkorábban csütörtökön üzemkezdetre állhat helyre a menetrend szerinti közlekedés.
A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút vonalain 6 és 8 óra között nem járnak a szerelvények. A társaság a figyelmeztető sztrájk idején egy-egy vonatpótló autóbuszt indít Sopronból Győrbe, Szombathelyre és Szentgotthárdra.
"A VDSZSZ semmilyen változást nem tud elképzelni"
A közlekedési tárca államtitkára szerint a sztrájkot hirdető szakszervezetek egyszerűen nem akartak megállapodni. Garamhegyi Ábel az InfoRádióban azt mondta: emiatt az elégséges szolgáltatásról sem született megegyezés.
"A VDSZSZ senkivel sem tud megállapodni. Javítani kellene a megegyezési készségükön" - mondta az államtitkár, hozzátéve: a vasúti szárnyvonalak átszervezése nem újdonság, már a 2002-es vasúti törvényben is szerepelt. A VDSZSZ azonban szavai szerint semmilyen változást nem tud elképzelni.
A tárca az elmúlt időszakban a kérdésről folyamatosan tárgyalt a szakértőkkel, az önkormányzatokkal és a szakszervezetekkel is, ez utóbbiakkal azonban eddig eredménytelenül.
Karácsony Gergely lépett a helyettese ügyében: Kiss Ambrusból főigazgató lesz