eur:
396.86
usd:
355.54
bux:
0
2024. szeptember 30. hétfő Jeromos

Kötbér nincs, csak aszfalt nélküli út: kis magyar valóság Borsodban

Hétfőn kellett volna befejezni a 37-es főút Sárospatak és Sátoraljaújhely közötti szakaszának felújítását, de az aszfaltozás elmaradt. A Magyar Közút Kht. szóvivője szerint azért, mert túl korán leesett a hó. A szóvivő a csúszásban semmi kivetnivalót nem lát, sőt, úgy véli, a viszontagságos időjárás miatt kötbérrel sem tartoznak. Sátoraljaújhely polgármestere úgy látja: ami az 6 kilométeres útszakasszal történik, az a kis magyar valóság.

Hat kilométer. Mindössze ekkora szakaszon kellene felújítani a két borsodi város, Sárospatak és Sátoraljaújhely közötti útszakaszt. A településeket a 37-es út köti össze, amelynek felújítása több mint tíz éve borzolja a helyiek idegeit.

A kísérleti anyag nem vált be

Az út karbantartását több mint tíz éve kezdték el, akkor azonban a felújításhoz egy kísérleti anyagot használtak. Ez azonban nem vált be - mondta az InfoRádióban Sátoraljaújhely polgármestere.

Nagyjából két évvel ezelőtt megint hozzá kellett nyúlni a burkolathoz, a rekonstrukció azonban tavaly év elején egyszerűen félbe maradt - panaszolta Szabosvölgyi Péter.

A kátyús útról az aszfaltot lemarták, helyére azonban nem került új réteg, csupán az elválasztó csíkokat festették fel az útkarbantartók.

A helyiek aztán félpályás útlezárást tartottak és aláírásokat gyűjtöttek, vezetőik pedig felkeresték a közlekedési tárcát.

Mindennek hatására az építés folytatódott, most azonban a tél beköszönte gördített akadályt az út befejezése elé, csaknem másfél kilométer még mindig nincs újraaszfaltozva.

A polgármester most attól tart, hogy ha az évek óta húzódó munkát a novemberi hidegben végzik el az útkarbantartók, akkor csaknem fél év múlva ismét elölről kezdhetik az egészet, fagyban ugyanis szerinte nem lehet aszfaltozni.

A kivitelező nem hibás, csak az időjárás

Az út utolsó, másfél kilométeres szakaszával hétfőn kellett volna végezni, a korán jött havazás azonban megakadályozta a munkát.

A Magyar Közút Kht. szóvivője szerint ők mindezért nem hibáztathatók, csak az időjárás. Épp ezért szerinte kötbérrel sem tartoznak, mivel a csúszás nem nekik róható fel, hiszen a havat nem ők "eregették".

A szerződés szerinti kötbér összegéről Szőnyi Zsolt nem adott felvilágosítást.

Hogy az építkezés tavaly miért maradt félbe, azt felelte: a kivitelezéshez uniós forrásokra pályáztak, ez pedig elhúzódott.

Hanganyag: Molnár Anikó

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.30. hétfő, 18:00
Kövér László
az Országgyűlés elnöke
Óriási energetikai pályázat indul ősszel: itt a kormány új terve

Óriási energetikai pályázat indul ősszel: itt a kormány új terve

A közelmúltban társadalmi egyeztetésre került egy új rendelettervezet, amely jelentős változásokat hozhat a távhőrendszerek működésében Magyarországon. A rendelet célja a megújuló energiaforrások, mint a geotermia és a biomassza, nagyobb arányú bevonása a távhőtermelésbe, csökkentve ezzel a földgázfüggőséget és a költségeket. Az állami és önkormányzati intézményeket érintő hődíjak csökkentése mellett a távhőszolgáltatók nyereségrátájának növelése is szerepel az Energiaügyi Minisztérium terveiben, amely hozzájárulhat az új beruházások megvalósulásának elősegítéséhez – nyilatkozta Steiner Attila energetikáért és klímapolitikáért felelős államtitkár a távhőrendszereket érintő változtatásokról a Portfolio-nak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×