eur:
394.69
usd:
355.9
bux:
72955.98
2024. szeptember 13. péntek Kornél

Képek az Örs vezér téri metróállomás bontásáról

Már nehéz munkagépekkel bontják a 2-es metró Örs vezér téri megállóját, a metrófelújítás újabb szakaszának részeként. A munka - az új állomás felépítésével együtt - 1,2 milliárd forintba kerül.

Több civil szervezet, például a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE), régóta szorgalmazza a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötését az Örs vezér terén, ezt azonban nem vették figyelembe az állomás épületének kialakításánál - hiába szerepel az összekötés a városfejlesztési elképzeléseket összefoglaló Podmaniczky-programban is.

A BKV-nak ugyanis más elképzelései vannak: a társaság a Hungária körútig hosszabbítaná meg a gödöllői HÉV vonalát, a közvetlenül a felszín alatt továbbhaladó HÉV és a 2-es metró a Stadionok állomásnál közös peronon találkozna, közvetlen átszállási kapcsolattal.

A BKV kommunikációs igazgatója az InfoRádiónak elmondta: az egykori Népstadion állomást úgy építették, hogy később a gödöllői HÉV átszállási kapcsolatát ki lehessen alakítani a területén.

Regőczi Miklós szerint azt az elgondolást nem lehet kivitelezni, hogy az Örs vezér teren összekötött közös metró-HÉV vonalon közös szerelvények közlekedjenek. Már csak azért sem, mert a jövőre érkező új metróvonatok nem felső vezetékesek, azaz a HÉV pályáján nem tudnak közlekedni.

A BKV jelenleg költségszámítást végez, hogy kiderüljön, mennyibe kerülne, és milyen haszonnal járna a Hungária körúti összekötés. A számításokat Regőczi Miklós szerint néhány héten belül befejezik, és az eredményt a Fővárosi Önkormányzat elé tárják.

VEKE: a BKV leragadt

Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület szóvivője, a BKV felügyelő bizottságának tagja elképesztőnek és aggasztónak tartja, hogy a BKV leragadt az 1960-as évek terveinél, holott ma már teljesen más a közlekedés Budapesten.

Az egyesület továbbra is az Örs vezér téri összekötést tartaná megfelelőnek, mert ott egyáltalán nem lenne szükség átszállásra.

Vitézy Dávid szerint a közös vonalon képesek lennének közlekedni a jövőre érkező új metrókocsik is, hiszen gyártójuk vállalta, hogy igény esetén könnyen átalakítja a járműveket, hogy egyszerre alsó és felső áramszedővel is rendelkezzenek.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.13. péntek, 18:00
Rasovszky Kristóf
olimpiai bajnok nyíltvízi úszó
Bejelzett az indikátor: az aranynál is nagyobbat robbanhat most ez a befektetés!

Bejelzett az indikátor: az aranynál is nagyobbat robbanhat most ez a befektetés!

Ha valaki azt gondolta, hogy a címben feltüntetett indikátor bejelzése azt jelenti, hogy megkapta a részvénypiac a zöld lámpát és nagy hévvel lehet rátenyerelni a Vétel gombra, akkor őt ki kell ábrándítanunk: éppen ennek az ellentéte történt, az amerikai kötvénypiacról ugyanis olyan jelzés érkezett, ami a recessziót vetíti előre. Ez nem jelent jót az eddig szárnyaló tőzsdei befektetések, olyan trend indulhat el most a világ tőzsdéin, ami a kispadra ültetheti az elmúlt hónapok sztárszektorait. De azért ne csüggedjünk, mert ebben a környezetben is van egy felemelkedő befektetés, ami - mint azt a címben is jeleztük - még az aranynál is magasabb hozamokat hozhat a befektetők számára, ha hiszünk az elmúlt évtizedek példáinak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. szeptember 13. 16:08
×
×
×
×