A Magyar Gépjármű Importőrök Egyesületének nincs hivatalos álláspontja a regisztrációs díjas autóreklámról - hangsúlyozta az InfoRádiónak Győző Gábor, a szervezet elnöke.
Személyes véleménye szerint azonban a tevékenység vagy a pénzmosás elleni törvény előírásaiba ütközhet, vagy pilótajáték, amelyben addig tart az üzlet, amíg vannak új belépők, utána azonban kezdődnek a bajok.
Bár új autót is lehet vásárolni azzal a feltétellel, hogy a tulajdonos vállalja a reklámozást, egyetlen magyar importőr sincs kapcsolatban autóreklám-cégekkel - közölte Győző Gábor, hozzátéve: a mintegy hétszáz márkakereskedőből is csupán tízre mondható ez el.
Ennek ellenére jó ötletnek tartaná, ha a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szervezete határozottabban felhívná a figyelmet a tevékenység esetleges veszélyeire.
"Nem pilótajáték"
Az egyik ilyen cég vezetője szerint viszont szó sincs pilótajátékról. Vadla Viktor, a Hírautó Kft. ügyvezető igazgatója az InfoRádiónak elmondta, hogy eddig a cég hibájából egyetlen ügyfelet sem bocsátottak el. Vagyis nem igaz, hogy ahány új ügyfél van, annyi régitől megválnak.
A regisztrációs díjra azért van szükség, mert az fedezi az autó matricázását 2-4 évre. A befizetett 170.000 forintot az ügyfél ráadásul befektetésnek is tekintheti, hiszen egyrészt apránként visszakapja, másrészt folyamatosan keres vele - tette hozzá.
Vadla Viktor elhárította azokat a vádakat is, amelyek szerint a regisztrációs díjakból fizetnék a ügyfeleket.
A cég tavalyi árbevétele 150-200 millió forint volt, és ennek 10-15, de maximum 20 százalékát tették ki a saját autósok - hangsúlyozta Vadla Viktor.
Ingyenes készpénzfelvételi korlát - jött egy változtatási javaslat