A kormány tervei szerint még ebben az évben csaknem ezer kilométernyi vasúti szárnyvonalon szűnne meg a személyszállítás. A döntést a járatok kihasználatlanságával indokolja a kabinet.
Fónagy János kétségbe vonja, hogy az intézkedés 6,5 milliárd forinttal csökkentené a hiányt. Szerinte a MÁV 80 milliárd forintos éves veszteségéhez képest elenyésző az a 6,5 milliárd forint, amelyet megtakarítana az állam.
Az Orbán-kabinet közlekedési minisztere az InfoRádiónak azt mondta: Európa civilizáltabb részén nem kizárólag gazdasági kérdésként kezelik a vasutat.
Az igen jól működő francia vasútnál például a személyszállítási költségek 28 százalékát fedezi az árbevétel, a többit a központi és a régiós költségvetés állja - mondta Fónagy János.
A gazdasági és közlekedési miniszter nem politikai, hanem szakmai kérdésnek tartja az egyes szárnyvonalakon a vasúti közlekedés szüneteltetését.
Kóka János azt mondta: híve az egyeztetésnek, de nem engedi, hogy leálljon a MÁV átalakítása.
Csendben megváltozott egy fontos nyugdíjszabály a nyáron