Infostart.hu
eur:
386.28
usd:
329.53
bux:
110405.74
2025. december 19. péntek Viola

Egyre többen tesznek panaszt a bankok és biztosítók ellen

Több mint ezer fogyasztói panasz érkezett az első negyedévben a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez. A legtöbben a bankok ellen tettek panaszt, de nő az elégedetlen biztosítói ügyfelek száma is. Az eddig lezárt panaszügyek közel negyede megalapozottnak bizonyult.

A PSZÁF-hoz érkezett kifogások száma közel húsz százalékkal gyarapodott tavaly óta, és a több mint háromszáz lezárt panaszügynek közel negyede megalapozottnak bizonyult.

A felügyelet szerint a panaszok számának növekedését a pénzügyi szolgáltatások bővülése, a fogyasztói érzékenység növekedése, valamint a felügyelet ismertségének növekedése okozta.

A kifogások több mint fele a pénz- és tőkepiaci terület szolgáltatóira - vagyis a bankokra, takarékszövetkezetekre, valamint a pénzügyi és befektetési vállalkozásokra - vonatkozott. De a biztosítási és pénztári szektort érintő beadványok száma is több mint tíz százalékkal emelkedett, és ezért a növekedésért teljes egészében a biztosítók a felelősek.

Számlavezetés és bankkártya ügyek

"A részleteket vizsgálva azt tapasztaljuk, hogy a pénz- és tőkepiaci szektorban a panaszok több mint háromnegyede a bankok tevékenységére irányult. A legproblematikusabbnak ítélt szolgáltatások a számlavezetés, a bankkártya ügyek és az elektronikus bankolás. Az ezeken a területeken tapasztalható hiányosságok jogosságát maguk az érintett hitelintézetek is elismerték" - olvasható a felügyelet elemzésében.

A banki tájékoztatás hiányát kifogásolók aránya is jelentősen növekedett, és az ügyfelek nagy része nehezményezte a hitelek járulékos költségeit, valamint a kapcsolódó szolgáltatások drágaságát.

Ugyancsak többen kifogásolták a hitelkérelem elutasításakor az indoklás hiányát, és megjelentek a törlesztőrészlet árfolyamváltozás miatti módosulását panaszoló beadványok is.

Biztosítók: a sláger a gépjármű-felelősségbiztosítás


A biztosítók esetében a panaszok közel kétharmada a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokra érkezett. Ezeket a casco biztosításokkal kapcsolatos panaszok követik a sorban.

A biztosítós panaszok túlnyomó része - közel 90 százaléka - tíz intézményre vonatkozott, amelyek a piac mintegy háromnegyedét képviselik. Érdekesség, hogy az a szolgáltató, amelyiknek tevékenységét a legtöbben kifogásolták, már az előző negyedévben is vezetett az elégedetlenségi listán, sőt, azóta nagymértékben nőtt a rá benyújtott panaszok száma.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Demkó Attila: Putyintól nem várható újabb kompromisszum

Demkó Attila: Putyintól nem várható újabb kompromisszum

Év végi sajtótájékoztatójában Putyin orosz elnök ismertette az Ukrajnával kapcsolatos fejleményeket és az orosz gazdaság helyzetét is – ezzel kapcsolatban nyilatkozott Demkó Attila, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője az InfoRádióban.

Tárgyaltak is a gazdák négy biztossal Brüsszelben, nem csak gyújtogattak

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke eredményesnek ítéli a brüsszeli gazdatüntetéseket. Papp Zsolt az InfoRádiónak nyilatkozott az Európai Unió és az úgynevezett Mercosur országok, tehát Brazília, Argentína, Uruguay és Paraguay között kötendő szabadkereskedelmi megállapodásról.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×