Infostart.hu
eur:
391.43
usd:
331.79
bux:
110889.49
2025. december 23. kedd Viktória

Ötös metrót és gyaloghidakat építene a fővárosban a Fidesz

Ötös metrót, föld alatti utat, gyaloghidakat a Dunán - mindezt megépítené a Fidesz, ha megnyeri az áprilisi választásokat. Legalábbis ezt írja a Heti Válasz című lap, mely betekintést nyert az ellenzéki párt fővárost érintő terveibe.

A következő ciklus végéig megépítené a 4-es metrót a Fidesz, majd megkezdené a szentendrei és a csepeli HÉV Duna alatti összekapcsolásával az 5-ös metróvonal tervezését választási győzelme esetén a Fidesz.

Az ellenzéki párt tervei között szerepel az Erzsébet hídról Pestre érkező forgalom föld alá vezetése, hogy ezzel életre keljen a Kossuth Lajos utca; múzeumi negyedet építenánek a Városliget mellett, és talán a Duna partján egy kongresszusi központot.

Ilyen tervek fogalmazódtak meg abban a szakértői körben, amely a Fidesz Polgári Kormányzás 2006 munkacsoportja Budapest-programjának igazgatója, Fürjes Balázs mellett készíti elő a párt főváros-politikáját.

Az elképzeléseket a Fidesz február 19-i Budapest-konferenciáján tárják a nyilvánosság elé.

Májustól metró-, híd- és parkolóprogram

A program koordinátora szerint már májusban metró-, híd- és parkolóprogramot kell indítani, a budapesti és agglomerációs tömegközlekedésbe jobban be kell kapcsolni az elővárosi vasutakat. Mint mondja, 2010-ig meg kell nyitni a forgalomnak az M0-s északi hidat, és meg kell kezdeni az aquincumi és az albertfalvai híd építését.

A Fidesz támogatná a parkolási káosz felszámolását, a MÁV-val és a BKV-val közösen megháromszorozná az őrzött, olcsó P+R parkolók férőhelyeit. Újjáélesztenék a Várnegyedet, a Népstadion területét pedig a testkultúra és a versenysport központjává akarják tenni - mondta Fürjes Balázs.

Gyaloghidak a Duna felett

A várospolitikusok a Duna fölé a következő másfél évtizedben egy vagy több gyaloghidat is kifeszítenének a Vigadó és a Várkert-bazár, a pesti Haller-kapu és a lágymányosi egyetemi negyed, illetve Angyalföld és a Margitsziget között.

Az Új Budapest terv szerint a főváros számos pontján a föld alá kell vezetni a forgalmat, a felszínen pedig parkokat kell kialakítani. A tervezők ahol csak lehet, villamossal oldanák meg a tömegközlekedést, és a kerékpárútprogram kiszélesítésével "zöld gyűrűbe" zárnák a várost.

A kutyapiszok eltakarítására utcamosási programot hirdetnek, a pesti Duna-korzót meghosszabbítanák a Nemzeti Színházig, Budára pedig hasonló folyóparti promenádot álmodnak.

Családi parkolás és bérlet

Bevezetnék a családi parkolási és BKV-bérletet, a széttagolt cégstruktúrát összevonó egyetlen városüzemeltető vállalatot hoznának létre, s magáncégek helyett köztulajdonban álló vállalatok szerveznék a - jelenleginél olcsóbb - parkolást.

A tervben szerepel két gyűrűirányú, valamint egy sugárirányú gyorsforgalmi út, a kisföldalatti a Vigadó és a Várkert-bazár közé tervezett gyaloghídon átfutna Budára, és az utakat megbénító vasúti átjárókat alul- vagy felüljárókkal váltanák ki.

Ahol vasúti töltés vág el egymástól kerületnyi városrészeket, ott a vonatsínek lábra állításával biztosítanák az átjárást, a lakótelepeken az aszfalttengerek helyére parkokat építenének, afféle magyar seriffként lenne önkormányzati rendőrség, és az embereket zaklató bérkoldusok ellen hatósági intézkedésekkel lépnének fel.

Címlapról ajánljuk
Síelni megy? Erről ne feledkezzen meg!

Síelni megy? Erről ne feledkezzen meg!

Akár a helikopteres mentés költségeire is nyújt fedezetet a megfelelően megválasztott biztosítás – mondta el az InfoRádióban Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 23. 10:34
×
×
×
×