A Gazdasági Bizottság által szerdán elfogadott törvényjavaslat indokolása szerint azért lenne szükség a díjszedés bevezetésére az autópályák mellett - a megfelelő hatástanulmányokkal alátámasztott esetekben - az autóutakon is, hogy ezzel biztosítsák a gyorsforgalmi hálózat állapotának és az azon nyújtott magas szolgáltatási színvonalnak a megőrzését.
Fónagy János elmondta: az InfoRádió érdeklődése kapcsán néztek utána az ügynek. A fideszes politikus szerint az említett rész a javaslat részletes indoklásában nincs benne, ám az általános indoklásban valóban van egy fél mondat, ami arra utal, hogy korábban volt ilyen szándék.
A parlament Gazdasági Bizottságának tagja ugyanakkor azt mondta, hogy az általános vitára alkalmasnak tartott javaslat szövege ezt a részletet nem tartalmazza.
Fónagy János szerint a tévedés oka az lehetett, hogy szerdán 20 napirendi pontot tárgyaltak, ami 1500-2000 oldalnyi szöveget jelent.
Az ellenzéki politikus hangsúlyozta: kifogásolják, hogy a jelenlegi kormány "mázsaszámra önti be a módosításokat. Márpedig kétnaponként 1500 oldal áttanulmányozása magával hozza, hogy esetenként másfél soron átsiklunk."
Az ezek szerint a javaslatban tévedésből bentmaradt részlet szerint az autóút-díjból befolyó pluszbevételt a gyorsforgalmi úthálózat állapotának, és az azon nyújtott magas szolgáltatási színvonalnak a megőrzésére fordítanák.
Az indoklás kitér arra is, hogy a díjszedéssel a magántőke bevonásával épülő autóútszakaszok megvalósítását is elő lehetne segíteni.
Hurrikán érkezik Magyarországra vagy hatalmas eső, árvizekkel?