Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.41
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Autók a MOL Limo közösségi autómegosztó szolgáltatás bemutatóján a Kopaszi-gát Öbölházában 2018. január 25-én. Budapesten 200 benzines és 100 elektromos járművel indult a szolgáltatás, a Mol elektromos töltőhálózatot is épít. A Mol Limo 60 négyzetkilométeren a főváros 10 kerületére terjed ki, az autók parkolásáért a felhasználóknak nem kell fizetniük. Minden megosztott használatú jármű 5-10 magántulajdonút vált ki, ami csökkentheti a forgalmat és a parkolási területet, ezzel több területet hagy meg a városok lakóinak és hozzájárul a légszennyezés mérsékléséhez.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Terjeszkedik a Mol Limo, több nagy városban is elérhető a szolgáltatás

Már négy vidéki városban is elérhetőek a Mol Limo járművei. Vidéken a flotta autóinak bérlése, indítása és lezárása kizárólag az adott város kijelölt Limo pontjain lehetséges.

Október 7-től Debrecenben, Győrben, Székesfehérváron és Szegeden is elérhetőek lesznek a Limo járművei. A szolgáltatás egyelőre kísérleti jelleggel indul: minden városban a helyi Mol-töltőállomásokon kialakított Limo pontokon lehet átvenni és leadni az autókat.

A flotta mindenhol egységes: Toyota Yaris Hybrid személyautók, valamint Opel Combo és Opel Movano kishaszonjárművek állnak rendelkezésre, az Opel-ekkel akár külföldre is lehet utazni, tíz európai országba. Az árazás megegyezik a budapestivel.

Az Economx cikke szerint a Mol Limo az országos terjeszkedést a budapesti szolgáltatás stabilizálása után látta időszerűnek. Vető Bálint, a cég ügyvezetője a portálnak elmondta, hogy a mostani pilot jellegű bővítés célja a valós ügyféligények felmérése és olyan tapasztalatok gyűjtése, amelyek alapján megalapozott döntést hozhatnak a jövőbeni terjeszkedésről.

Az egyik legfőbb különbség a budapesti használathoz képest, hogy vidéken a járművek bérlésének indítása és lezárása kizárólag az adott város kijelölt Limo pontjain történik, amelyek a Mol töltőállomásokon találhatók. A vidéki városokban bérelt autókkal is lehet közlekedni az ország teljes területén, sőt a Limo flottájának szinte minden tagja már 10 európai országba is utazást biztosít.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×