Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla

Elektromos taxikkal enyhítenék az üvegházhatást

Elektromos hajtású taxikat akar a világ nagyvárosaiba Michael Bloomber New York-i polgármester, aki most vette át két évre a nagyvárosok koalíciójának vezetését. Bloomberg szerint az elektromos taxik jelentős mértékben csökkentenék az üvegházhatást elősegítő károsanyag-kibocsátás visszafogását.

A világon minden tizenkettedik ember nagyvárosban él, és a lakosok tömege, valamint közlekedési szokásaik döntően befolyásolhatják a klímaváltozás elleni harcot - utalt rá a New York-i polgármester, aki most került a C40 nevű szervezet élére.

A nagyvárosok koalíciójaként ismert csoportot a széndioxid-kibocsátás csökkentésére hozták létre öt évvel ezelőtt. A rendelkezésre álló statisztikák szerint a tag-városok vezetése 1 millió taxi felett rendelkezik - ha ezek esetében sikerülne lecsökkenteni az emissziót, az nagyon komoly lépés lenne - hangoztatta Bloomberg a polgármesterek Hong Kong-i találkozóján.

A róla elnevezett üzleti hírügynökséget megalapító Bloomberg azt is felvetette, hogy a városok összefoghatnának és ugyanolyan típusú kocsikat rendelhetnének. Később elismerte, hogy a különböző biztonsági előírások, szabályok, gazdasági és gyakorlati okok miatt ez nem lehetséges, ám néhány város így is közösen rendelhetne "egységesített" taxikat.

"A nemzeti kormányok otthon és a nemzetközi porondon is küszködnek azzal, hogy fellépjenek a klímaváltozás ellen. Mi kitölthetjük az űrt, mi lehetünk a vezetők" - mondta Bloombert a koalíció polgármestereinek.

A tavalyi, koppenhágai klímacsúcs kötelező erejű nemzetközi szerződés nélkül zárult, és a dokumentum aláírói nem tettek konkrét vállalásokat a széndioxid-kibocsátás csökkentésére. A legtöbb ENSZ-tagállam szerint egy évvel később, a közelgő cancúni klímakonferencián sem lesz előrelépés.

New York vezetőjeként Bloomberg elrendelte az energiahatékony elektromos eszközök használatát a városi épületekben. Mint mondja: már az építési előírások szigorításával sokat lehet tenni. A polgármester azzal próbál példát mutatni, hogy metróval jár munkába.

A kínai Sencsen alpolgármestere a konferencia előtt azt mondta, hogy a város útjain három éven belül 35 ezer elektromos meghajtású jármű fut majd. A kínai hatóságok emellett azt tervezik, hogy 2020-ra az elektromos járművek akkumulátorainak vezető gyártójává teszik az országot.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Jövőre 77 400 milliárd forint sorsáról döntenek Brüsszelben – mutatjuk, hova ömlenek az uniós pénzek!

Jövőre 77 400 milliárd forint sorsáról döntenek Brüsszelben – mutatjuk, hova ömlenek az uniós pénzek!

Az év végére megszületett a döntés a 2026-os uniós költségvetés végleges formájáról. Miközben az Európai Parlament relatíve nagy sikerként könyvelhette el, hogy a tagállamokat sikerült meggyőznie a források növeléséről, az így allokált mintegy 300 millió euró csak töredéke a 200 milliárd euróhoz (77 400 milliárd forinthoz) közelítő jövő évi keretnek. Ugyan a változtatások jelzésértékűek, fontos szem előtt tartani azt is, hogy az összkép relatíve keveset változott a ciklus 2020-as kezdetén elképzeltekhez képest, így cikkünk most tételesen végigmegy azon, hogy mire költ majd az Európai Unió 2026-ban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×