A mobilalkalmazások piaca évre évre nő, amit a Sensor Tower legfrissebb számai is alátámasztanak. A felhasználók az idei év során több mint 133 milliárd dollárt költöttek alkalmazásokon belül, 19,7 százalékkal többet mint 2020-ban. Ebbe beletartoznak az előfizetések, az appokon belüli különféle digitális javak és fizetős appok is. A listák összeállításához az App Store és a Play Áruház adatait vették figyelembe – írja a 24.hu.
Az Apple App Store-t használók bátrabban nyitották ki a pénztárcájukat, mint a konkurens Google Play felhasználói: a digitális bolton keresztül 85,1 milliárd dollár folyt be, ami 17,7 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ugyan operációs rendszerek terén az Android dominál, a felhasználók kevesebb pénzt költenek a Play Áruházban, 2021-ben 47,9 milliárd dollárt.
A legtöbb bevételt hozó alkalmazások összesített listáját a TikTok vezeti a YouTube és a Piccoma előtt. A letöltések számában is rangsorelső a TikTok, ebben a Facebook és az Instagram követi.
A legtöbb bevétel 2021-ban – top 10
- TikTok
- YouTube
- Piccoma
- Tonder
- Disney+
- Google One
- Tencent Video
- iQIYI
- HBO Max
- Line Manga
A legtöbb letöltés 2021 – top 10
- TikTok
- Messenger
- Telegram
- Snapchat
- Zoom
- Capcut
- Spotify